جستجو

تقاضا برای میلگرد پس از جشنواره قایق اژدها آنطور که انتظار می‌رفت قوی نبود و قیمت‌های میلگرد داخلی چین در روز سه‌شنبه ۷ ژوئن در بحبوحه ضررهای بازار آتی، اندکی کاهش یافت.

بازار میلگرد داخلی چین

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۷۹۰ – ۴۸۲۰ یوان (۷۱۸ – ۷۲۳ دلار) در هر تن ارزیابی شد و ۱۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

فعالان بازار انتظار داشتند که تقاضای میلگرد پس از پایان جشنواره قایق اژدها بسیار قوی تر از ماه می و پس از لغو قرنطینه چند ماهه برای جلوگیری از گسترش کووید- ۱۹ در شانگهای باشد.

اما در دو روز گذشته، تقاضا کمتر از حد انتظار بوده است بطوری که جرقه نزولی را در بازارهای نقدی و آتی ایجاد کرد.

یک تاجر در شانگهای گفت:

در حالی که برخی از خریداران نرخ های خرید خود را پس از لغو قرنطینه در اول ژوئن افزایش داده بودند، این نرخ ها هنوز بسیار کمتر از دوره مشابه سال گذشته است.

یک منبع خبری از شانگهای گفت که مشتریانش حتی برنامه های تدارکات خود را با دیدن زیان در بازار آتی به تعویق انداختند.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد برای ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای ۶۹ یوان به ازای هر تن در دو روز گذشته از قیمت پایانی ۴۷۸۸ یوان به ازای هر تن در ۲ ژوئن از دست رفت.

شنیده ها از بازار

بازار مسکن – مصرف کننده پایین دستی میلگرد – همچنان ضعیف است. یک موسسه تحقیقاتی صنعت محاسبه کرده است که ۱۰۰ شرکت برتر مسکن [در چین] ۴۶۸ میلیارد یوان را برای خرید زمین در پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ هزینه کرده اند که ۶۴.۷ درصد کمتر از دوره مشابه سال گذشته است.

یک تحلیلگر صنعت گفت:

بهبود جو در بازار میلگرد بسیار سخت خواهد بود مگر اینکه بخش مسکن اطلاعات مثبتی را گزارش کند.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با قیمت ۴۵۰۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می شد، که از دوشنبه بدون تغییر مانده است.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد برای ماه اکتبر در روز سه شنبه به قیمت ۴۷۱۹ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز دوشنبه ۳۱ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.