جستجو

زغال سنگ کک‌ روسیه با قیمت های نسبتاً پایین در بازارهای لحظه ای هند و چین در دسترس معامله گران قرار گرفته که موجب شد قیمت زغال سنگ کک‌ سخت دریایی در بازار فوب استرالیا در روز دوشنبه (۶ ژوئن) با کاهش قابل توجهی همراه شود و برخی از تولیدکنندگان کک در شمال چین، اولین افزایش قیمت خود را از آغاز ژوئن ارائه نمایند.

ارزیابی شاخص قیمت برای زغال سنگ کک‌ سخت دریایی

زغال سنگ سخت کک‌ ممتاز با قیمت ۴۱۹.۰۷ دلار در هر تن فوب DBCT معامله شد که با کاهش ۳.۷۶ دلاری در هر تن همراه بود.

در همین حال، شاخص قیمت زغال‌ سنگ کک‌ سخت با گرید ممتاز ۴۱۵.۸۳ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ ارزیابی شد که کاهش ۰.۸۲ دلاری در هر تن را تجربه نمود.

داده‌ های بازار نشان می‌ دهد که زغال سنگ کک سخت ۳۷۷.۶۷ دلار در هر تن فوب DBCT و ۳۸۶.۰۶ دلار در هر تن ۳۸۶.۰۶ جینگتانگ معامله می‌ شود که به ترتیب با کاهش ۵ دلاری در هر تن و عدم تغییر همراه بوده اند.

یک منبع تجاری در سنگاپور گفت، که داده‌ های منتشر شده از بازار فوب استرالیا برای بازه زمانی ۱۱ تا ۲۰ ژوئیه نشان می‌ دهد در روز دوشنبه یک محموله معمولی از زغال سنگ کک سخت با نام تجاری HCCA ​​درجه یک، قیمتی معادل ۴۲۰ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا را در پلت فرم گلوبال کول داشت، اما، جدا از این پیشنهاد، در روز دوشنبه بازار نسبتاً آرام بود.

با این حال، دو منبع تجاری در هند گفتند که در بازار نقدی مقدار زیادی زغال سنگ کک روسی با قیمت هایی بسیار پایین‌ تر از مواد استرالیایی وجود دارد.

این در حالی است که به دلیل تهاجم بی‌ دلیل روسیه به اوکراین در ماه فوریه، تحریم‌ های بین‌المللی بیشتری وضع شده که گزینه‌ های صادرات روسیه را محدود کرده است و در نتیجه مواد بیشتری به سمت بازارهای آسیایی هدایت می‌ شود.

منابع گفتند این واقعیت که مصرف کنندگان کلیدی مانند هند می توانند شروع به تهیه زغال سنگ بیشتر از روسیه کنند، می تواند منجر به تحت فشار قرار گرفتن قیمت زغال سنگ سخت با حجم کم شود.

اما از آنجایی که تنها تعداد محدودی از خریداران در هند و چین مایل به تسویه حساب به روبل روسیه یا ارزهای محلی خود هستند، بعید است که وجود مواد ارزان‌ تر روسی تأثیر زیادی بر قیمت‌ های زغال سنگ کک‌ کم حجم در بازار فوب استرالیا داشته باشد.

در همین حال، در بازار cfr چین، قیمت‌ های پریمیوم زغال‌ سنگ سخت و زغال‌ سنگ کک سخت نسبتاً ثابت بود و یک منبع تجاری در سنگاپور گفت، معدنچی روسی روز دوشنبه یک مناقصه فروش برای چهار محموله مواد اولیه از جمله تزریق زغال سنگ پودر شده با حجم کم (PCI)، زغال سنگ کک‌ K10 و آنتراسیت را صادر کرد.

یک منبع تجاری در استان هبی نیز گفت که در همین حال، برخی از تولید کنندگان کک در شمال چین، اولین افزایش قیمت کک خود را از آغاز ژوئن، در روز دوشنبه با قیمت ۱۰۰ یوان (۱۵ دلار) در هر تن پیشنهاد کردند.

نگاهی بر معاملات انجام شده در بورس کالای دالیان

پرمعامله‌ ترین قرارداد آتی زغال سنگ کک‌ مربوط به سپتامبر در روز دوشنبه با قیمت ۲۸۷۶ یوان (۴۳۲ دلار) در هر تن بسته شد که نسبت به معامله قبلی در روز پنجشنبه (۲ ژوئن) ۶۳ یوان در هر تن افزایش داشت.

پرمعامله ترین قرارداد کک مربوط به سپتامبر با قیمت ۳۶۶۸ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت روز ۲ ژوئن ۱ یوان در هر تن کاهش داشت و به دلیل تعطیلات ملی جشنواره قایق اژدها، هیچ معامله ای در روز جمعه در چین انجام نشد.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.