جستجو

افزایش قیمت‌های آتی میلگرد در چین، باعث تحریک تقاضا برای بازار فولاد بلند در روز چهارشنبه ۸ ژوئن شد و از کاهش بیشتر قیمت‌های داخلی جلوگیری کرد.

بازار میلگرد داخلی چین / دولت در حال بررسی اقداماتی برای کاهش تولید فولاد

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۷۹۰ – ۴۸۲۰ یوان (۷۱۷ – ۷۲۲ دلار) در هر تن ارزیابی شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی ماند.

در بازار داخلی فولاد چین، در طول روز اخباری در مورد اینکه فولادسازان استان جیانگ سو ملزم به کاهش تولید برای بقیه سال هستند، پخش شد.

فعالان بازار معتقد بودند که این امر قابل باور است زیرا دولت مرکزی ظاهراً در حال بررسی اقداماتی برای کاهش تولید فولاد در سال جاری است.

این امر منجر به افزایش معاملات آتی میلگرد شد که به نوبه خود باعث تحریک فعالیت معاملاتی در بازار نقدی شد. منابع گفتند که افزایش تراکنش ها بیشتر بین شرکت های تجاری بود، در حالی که تقاضا از سوی مصرف کنندگان نهایی، ضعیف اما ثابت بود.

در نتیجه، قیمت میلگرد لحظه ای ثابت ماند و یک روز قبل به دلیل تقاضای پس از تعطیلات که کمتر از انتظارات بود، اندکی کاهش یافت.

یک تاجر در شانگهای گفت که تامین کنندگان او در جیانگ سو هیچ برنامه ای برای کاهش تولید اعلام نکرده اند. به این ترتیب، او آنچه را که در بازار منتشر شده بود صرفاً یک شایعه خواند.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت گفت:

افزایش قیمت‌های آتی میلگرد ممکن است ادامه پیدا نکند زیرا بازار نقدی ضعیف است. تقاضای مصرف کنندگان نهایی برای میلگرد با افزایش دما، شروع فصل بارندگی و بازار ضعیف مسکن سرکوب شده است. به این ترتیب، بازگشت جو منفی دشوار است.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با قیمت ۴۵۰۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می شد که نسبت به روز سه شنبه بدون تغییر باقی ماند.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد برای ماه اکتبر تن در روز چهارشنبه با قیمت ۴۷۹۵ یوان در هر بسته شد که نسبت به روز سه شنبه ۷۶ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.