جستجو

با وجود افزایش قیمت‌های آتی محصولات فولادی تخت که به دلیل گزارش‌های رسانه‌های محلی مبنی بر کاهش تولید در شرق چین به‌ وجود آمد، قیمت‌های لحظه‌ای کویل نورد گرم در بازار داخلی چین بدون تغییر باقی ماند.

بازار داخلی کویل نورد گرم چین

قیمت کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای) ۴۸۶۰ – ۴۸۷۰ یوان (۷۲۶ – ۷۲۹ دلار) در هر تن ارزیابی شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی ماند.

پرمعامله ترین قرارداد کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای پس از دو روز متوالی سقوط، روز چهارشنبه افزایش داشت.

فعالان بازار این افزایش را به گزارش رسانه‌های محلی نسبت دادند که اعلام کرده بود استان جیانگ سو در شرق چین برای کاهش تولید فولاد خام در سال جاری تلاش می‌کند. اما این گزارش ها هنوز توسط هیچ مقام رسمی تایید نشده است.

معامله گران گفتند با این حال، قیمت های لحظه ای کویل نورد گرم در روز چهارشنبه ثابت بود و تقاضای مصرف کننده نهایی هنوز شاهد بهبود قابل توجهی نبوده است.

بازار صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص قیمت صادراتی کویل نورد گرم فولادی بندر اصلی فوب چین ۷۴۹.۱۴ دلار در هر تن اعلام شد که ۱.۱۱ دلار در هر تن افزایش یافته است.

کارخانجات و تاجران چینی روز چهارشنبه کویل نورد گرم SS400 را با قیمت ۷۳۵ – ۷۷۵ دلار در هر تن فوب چین عرضه کردند.

به گفته یک تاجر در هنگ کنگ، فروشندگانی که محموله ای در دسترس داشتند، می توانستند پیشنهاداتی را بین ۷۳۵ تا ۷۴۰ دلار به ازای هر تن فوب چین تعیین کنند، اما این سطوح پیشنهادی برای معاملات پشت سر هم غیرقابل اجرا بود.

خریداران مبلغ ۷۲۰ – ۷۲۵ دلار در هر تن فوب چین را پیشنهاد داده بودند.

یک تحلیلگر صنعت در شانگهای گفت:

قیمت های صادراتی کویل نورد گرم چین رقابت پذیری خود را از دست داده است و جذابیت مواد چینی را کاهش داده و فعالیت تجاری را کند کرده است.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت گفت:

قیمت فولاد احتمالا به نوسانات خود ادامه خواهد داد، زیرا فشار موجودی و کاهش تقاضای فصلی پتانسیل صعودی را محدود می کند. در همین حال، تلاش‌های دولت برای حمایت از اقتصاد و کاهش بالقوه تولید فولاد خام در حال شکل گیری است.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی کویل نورد گرم برای ماه اکتبر در روز چهارشنبه با مبلغ ۴۸۶۸ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز سه شنبه ۵۸ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن 

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.