جستجو

فرماندار تکاب گفت: افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ایجاد و توسعه صنایع معدنی است.


اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در دیدار سرمایه‌گذاران بخش معدن با بیان اینکه تکاب استعداد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله معدن را دارد، افزود: برای راه اندازی کارخانه‌های فرآوری و صنایع معدنی سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و کارآفرینان در شهرستان ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی طلا و جواهر در تکاب هستیم، اظهار کرد: اولین و دومین معدن بزرگ خاورمیانه در مناطق زرشوران و آقدره تکاب واقع شده که پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی و ایجاد و توسعه واحدهای جواهرسازی است.

فرماندار تکاب ادامه داد: این شهرستان از لحاظ منابع خدادادی از مناطق ثروتمند کشور به شمار می‌رود اما در زمینه زیرساخت‌های توسعه محروم مانده از این رو با ایجاد و توسعه صنایع معدنی می‌توان بخشی از عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

حیدری آزاد اضافه کرد: سرمایه گذاری در صنایع معدنی در کنار معادن بزرگ طلا و سنگ، تولید و اشتغال و رونق اقتصادی برای تکاب به همراه خواهد داشت که دستگاه های اجرایی شهرستان بسترهای لازم برای تحقق این مسئله را فراهم می‌کنند.

وی افزود: بسترها و شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه را آماده می‌کنیم.

تکاب یکی از قطب های معدنی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و اکنون ۲ معدن بزرگ طلا و ۴ واحد فرآوری و تولید شمش طلا و بیش از ۳۰ معدن بزرگ سنگ در این شهرستان فعال است که موجب اشتغال پایدار و مستقیم برای ۲هزار نفر شده است.

منبع : ایرنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.