جستجو

با توجه به کاهش عرضه داخلی و تحریم های ناشی از حمله روسیه به اوکراین، قیمت فولاد تخت داخلی روسیه کاهش یافت.

بازار فولاد تخت داخلی روسیه

در هفته منتهی به روز دوشنبه (۶ ژوئن) قیمت کویل نورد گرم و پلیت فولادی روسیه در منطقه مرکزی فدرال در اطراف مسکو رو به کاهش بوده و عرضه داخلی در نتیجه تحریم های تجاری این کشور افزایش یافت.

منابع خبری اعلام کردند که با توجه به روند نزولی در بازار روسیه، خریداران از خرید فولاد تخت داخلی روسیه خودداری می کنند.

فعالان بازار اعلام کردند فروش ضعیف در بخش ساخت و ساز منجر به کاهش قیمت در بازار ثانویه قبل از اعلامیه قیمت توسط کارخانه های روسیه شده و به طور موثری قیمت ها را برای هفته های آینده کاهش داده است.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت ورق فولادی داخلی روسیه در روز دوشنبه (۶ ژوئن) در محدوده ۶۵۵۰۰ (۱۰۳۳ دلار) در هر تن cpt مسکو روسیه شنیده شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده شامل مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی نیز می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۶۵۵۰۰ تا ۶۷۰۰۰ روبل در هر تن بوده حدود ۱۵۰۰ روبل در هر تن کاهش یافته است.

معامله گران اعلام کردند که کارخانه های مستقر در روسیه باید قیمت های خود را برای محصولات فولادی تخت تحت “توافق نامه های ایمن” به ۶۰،۰۰۰ روبل در هر تن CPT برای محموله های مربوط به ماه ژوئن تغییر دهند. به همین ترتیب، سطح فعلی قیمت ۶۵.۵۰۰ روبل در هر تن CPT توسط شرکت کنندگان در بازار اسمی برای فولاد تخت داخلی روسیه در نظر گرفته می شود.

در بخش ورق نورد گرم فولادی، برخی از معامله گران با کارخانه های ایمن توافق نامه های ایمن دارند که به آنها امکان می دهد بدون پرداخت پیش پرداخت، هزینه های خود را دریافت کنند. این معامله گران می توانند در هر زمان و با قیمت های غالب، تناژ توافق شده را از این موجودی خریداری کنند.

به نقل از معامله گران، در بازار ثانویه ورق نورد گرم فولادی ۴ میلی ‌متری تولید شده توسط شرکت‌ های تجاری بزرگ با قیمت ۶۱۰۰۰ تا ۶۶۵۰۰ روبل در هر تن در روز دوشنبه (۶ ژوئن) در دسترس بود که نسبت به هفته قبل که در محدوده ۶۶۰۰۰ تا ۶۷۰۰۰ روبل در هر تن بود، حدود ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ روبل کاهش داشت.

براساس منابع بازار، قیمت ورق نورد سرد داخلی روسیه بدون تغییر بود، این در حالی است که در صورت عدم وجود معاملات واقعی نیز قیمت های اعلام شده به عنوان قیمت اسمی در نظر گرفته می شود.

طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت، قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی در روز دوشنبه (۶ ژوئن) در محدوده ۷۵۰۰۰ روبل در هر تن cpt مسکو روسیه بود. این در حالی است قیمت اعلام شده نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است.

منابع خبری اعلام کردند که به دلیل افزایش عرضه از Temirtau قزاقستان، فعالان بازار انتظار اعمال فشار بیشتری را بر روی قیمت کویل نورد گرم و سرد فولادی دارند.

بازار پلیت فولادی داخلی روسیه

طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت، شاخص ورق فولادی داخلی روسیه در روز دوشنبه (۶ ژوئن) در محدوده ۸۰۰۰۰ روبل در هر تن CPT مسکو روسیه بود. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۸۶،۰۰۰ تا ۸۷،۳۰۰ روبل در هر تن بود، حدود ۶۰۰۰ تا ۷۳۰۰ روبل در هر تن کاهش یافته است.

معامله گران اعلام کردند شرکت های آهن و فولاد Magnitogorsk Iron & Steel Works (MMK) و Asha Steel در طول هفته منتهی به روز دوشنبه (۶ ژوئن) قیمت خود را کاهش دادند اما با وجود این، خریداران فولاد تخت روسیه هیچ علاقه ای به خرید نشان ندادند زیرا شکاف قیمت بین ورق های نورد گرم ۴ میلی متری و پلیت فولادی ۲۰ میلی متری بسیار زیاد است. خریداران انتظار دارند که قیمت ها در میان فعالیت شرکت کنندگان در بازار روند نزولی بیشتری پیدا کند.

برخی از بازرگانان همچنین انتظار دارند محصولات تخت فولادی را از شرکت Alchevsk که یک سازنده فولادی مستقر در منطقه دونباس شرقی اوکراین است با قیمت پایین تر وارد کنند.

یک منبع مستقر در یک شرکت بزرگ تجاری اظهار کرد:

ما انتظار داریم که شرکت Alchevsk که تولید کننده پلیت فولادی است به مدت چند هفته در منطقه مرکزی روسیه مستقر باشد. اکنون تولید پلیت فولادی در این شرکت در حال انجام می باشد. قیمت محموله ها هنوز ثابت نشده است، اما با رسیدن محصولات فولادی به مقصد، ما انتظار داریم قیمت پلیت فولادی به ۷۰،۰۰۰ روبل در هر تن CPT برسند.

فعالان بازار اعلام کردند شرکت Alchevsk Iron and Steel Works که یک شرکت یکپارچه فولادی است دارای ظرفیت تولید بیش از ۵ میلیون تن اسلب، بیلت فولادی، پلیت، تیر و کانال است. این موارد بخشی از اتحادیه صنعتی اوکراین Donbas بود تا اینکه شرکت Alchevsk در دسامبر سال ۲۰۱۷ کنترل آن را از دست داد.

روز دوشنبه (۶ ژوئن)، شرکت ‌های تجاری بزرگ ورق فولادی ۲۰ میلی ‌متری را در بازار ثانویه با قیمت ۸۱۷۰۰ تا ۸۲۰۰۰ روبل در هر تن عرضه کردند. این در حالی است قیمت اعلام شده نسبت به هفته قبل که در محدوده ۸۴۰۰۰ تا ۸۶۰۰۰ روبل در هر تن بود حدود ۲۳۰۰ تا ۴۰۰۰ روبل در هر تن کاهش داشته است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.