جستجو

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: بخش‌ معدن از فرصت‌های مهم پیشرفت این استان به شمار می‌آید و عقب‌ماندگی‌های این بخش‌ با برنامه‌ریزی مدون مسئولان استانی جبران خواهد شد.


عابدین خرم در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پیشرفت هشترود، عنوان کرد: آذربایجان‌ شرقی در زمینه جذب سرمایه، گام‌های بزرگی برداشته است و مسئولان استانی اکنون از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند. طی هفت ماه گذشته، استان در جذب سرمایه بخش خصوصی به ویژه در حوزه صنعت، گام‌های بزرگی برداشته است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بزرگ استان در بخش معدن، خام‌فروشی را یکی از مشکلات این بخش دانست و افزود: ارزش افزوده بخش معدن در استان بسیار اندک و نزدیک به ۲ درصد است که برای افزایش این سهم نیز برنامه‌ریزی شده است.

خرم با بیان اینکه دولت سیزدهم به ظرفیت عظیم معدن در سطح استان واقف است، مطرح کرد: شورای معدن باید برای هر شهری از استان تشکیل شود و فعالان بخش معدن خود را برای انجام فعالیت‌ها آماده کنند. نظارت بر انجام کار، یکی دیگر از وظایف مهم دولت است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: اکنون بخش قابل توجهی از وقت مسئولان برای تشکیل جلسه با سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات آن‌ها به صورت چهره به چهره اختصاص یافته است.

وی ضمن اشاره به اهمیت کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان، بیان کرد: کسب‌ و کار دانش‌بنیان، اشتغال و تولید را پایدارتر می‌کند و استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند نیروهای متخصص را در سرزمین خود حفظ کند. هر کسی که در یک نقطه از استان به دنبال سرمایه‌گذاری باشد، تمام بخش‌های دولتی موظف هستند تا با تمام اختیارات قانونی با این فرد همکاری کنند. سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که مسائل مربوط به زیرساخت‌ها و حامل‌های انرژی در سایه پیگیری‌ها و در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه حل خواهد شد.

در ادامه، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز گفت: مشکل ۱۵ ساله استان در بخش تامین زیرساخت‌ها طی سفر اخیر هیات دولت به آذربایجان شرقی در ردیف برنامه‌ها قرار گرفت که نویدبخش تحول خواهد بود. علاوه بر فراهم‌سازی شرایط برای جذب سرمایه، بخش قابل توجهی از وقت استاندار و تیم اقتصادی نیز به رفع موانع تولید اختصاص یافته است.

منبع : ایرنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.