جستجو

با توجه به اینکه عرضه بیلت فولادی ارزان تر از طرف روسیه، بر قیمت جهانی قراضه فولادی فشار زیادی وارد می کند، قیمت جهانی قراضه فولادی بازهم کاهش یافت.

تغییرات در بازارهای جهانی قراضه فولادی

در هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ ژوئن) قیمت قراضه فولادی هم در ترکیه و هم در بازارهای عمده آسیایی در میان افزایش دسترسی به بیلت فولادی ارزان قیمت از روسیه تحت فشار قرار گرفت. به گفته منابع خبری، چین از پیشنهادات ارزان ‌تر اعلام شده از طرف ژاپن سود برده و در طول هفته محموله ‌های قراضه فولادی سنگین را با قیمت ۵۱۰ دلار در هر تن cfr چین رزرو کرده است.

با توجه به داده های منتشر شده، خلاصه ای از اخبار مربوط به قراضه فولادی در بازارهای جهانی به شرح زیر است:

قیمت واردات قراضه فولادی دریایی ترکیه کاهش یافت.
بازار صادرات ایالات متحده در میان ادامه مذاکرات داخلی آرام بوده است.
میزان واردات قراضه فولادی به چین افزایش یافته و قیمت این محصول در چین کاهش می یابد.
فعالیت واردات قراضه فولادی در ویتنام کم بوده است.
قیمت قراضه فولادی وارداتی به تایوان محدود بوده ولی جو بازار نزولی است.
خریداران قراضه فولادی مستقر در هند به دنبال قیمت های پایین تر هستند اما بازار پاکستان قیمت های مناسبی ارائه می دهد.
* بازار قراضه فولادی ترکیه
فعالان بازار گزارش دادند در پایان هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ ژوئن) قیمت واردات قراضه فولادی دریایی ترکیه با انتشار اخباری مبنی بر تجارت محموله های جدید به شدت کاهش یافت. یک محموله اروپایی در روز جمعه، شاخص های روزانه قراضه فولادی را بیش از ۳۵ دلار در هر تن کاهش داد.

به دلیل فروش کم فولاد در هفته های اخیر، تقاضای مشتریان مستقر در ترکیه برای قراضه فولادی دریایی محدود شده است و کارخانه ها بیلت فولادی روسیه را به قراضه فولادی ترجیح می دهند. در هفته های اخیر، این امر بر قیمت ها فشار نزولی وارد کرده است.

معامله گران اعلام کردند علاوه بر این، کمبود تقاضا در ترکیه منجر به افزایش عرضه شد، چراکه ترکیه بزرگترین وارد کننده قراضه فولادی در جهان است.

تاریخچه قیمت گذاری قراضه فولادی در ترکیه

ارزیابی فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) با مبدا شمال اروپا به ترکیه در روز جمعه (۱۰ ژوئن) حدود ۳۸۸.۷۳ دلار در هر تن cfr ترکیه بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۲۴.۰۵ دلار در هر تن بود حدود ۳۵.۳۲ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی متال بولتن قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20) از مبدا ایالات متحده به ترکیه در روز جمعه حدود ۳۹۹.۹۷ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. اما مقایسه آمار نشان داد قیمت این محصول نیز نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۳۵.۲۹ دلار در هر تن بود کاهش ۳۵.۳۲ دلاری را تجربه کرده است.

از طرفی بررسی ها نشان داد قیمت قراضه فولادی خرد شده وارداتی به ترکیه در تاریخ ۱۰ ژوئن در محدوده ۴۱۰ دلار در هر تن اعلام شد. در حالی که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۴۷۲ دلار در هر تن بود حدود ۶۲ دلار در هر تن کاهش یافته است.

بازار قراضه فولادی ایالات متحده

منابع خبری گزارش دادند بازار صادرات قراضه فولادی دریایی از ایالات متحده تا کنون در ماه ژوئن آرام بوده است و فروشندگان تمرکز خود را به مذاکرات مربوط به تجارت ماهانه معطوف کرده ‌اند. همچنین بررسی ها نشان داد کاهش قیمت ‌های داخلی نگرانی‌ هایی را ایجاد کرده است که ممکن است صادرات را با افت دیگری مواجه کند.

تاریخچه قیمت گذاری قراضه فولادی در ایالات متحده

طبق برآورد قیمتی توسط متال بولتن شاخص قراضه فولادی صادراتی نوع HMS 1&2 (80:20) ایالات متحده در روز جمعه (۱۰ ژوئن) در محدوده ۳۶۳ دلار در هر تن فوب ایالات متحده قیمت گذاری شد. این درحالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۴۲۱ دلار در هر تن بود کاهش ۵۸ دلاری را تجربه کرده است.

ارزیابی منابع خبری نشان داد قیمت قراضه فولادی صادراتی نیویورک در تاریخ ۱۰ ژوئن در محدوده ۳۸۳ دلار در هر تن فوب نیویورک اعلام شده است. با توجه به قیمت های این محصول در هفته گذشته، می توان دریافت که قیمت این محصول از تاریخ ۳ ژوئن ثابت باقی مانده است.

همچنین با توجه به ارزیابی قیمت توسط متال بولتن، قراضه فولادی صادراتی نوع HMS 1&2 (80:20) با مبدا لس آنجلس در روز جمعه با قیمت ۴۳۵ دلار در هر تن فوب لس آنجلس معامله شد. بررسی ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۴۸۰ دلار در هر تن بود کاهش ۴۵ دلاری را تجربه کرده است.

بازار قراضه فولادی ویتنام

تحلیل گران بازار خبر دادند مذاکرات بین خریداران و فروشندگان محموله های قراضه فولادی نوع HMS 1&2 با مبدا ایالات متحده که در هفته گذشته به ویتنام فروخته شد، به دلیل تقاضای اندک در طول فصل بارانی محدود شده است.

خریداران مستقر در ویتنام هنوز معتقد بودند که قراضه فولادی داخلی انتخابی مقرون به صرفه تر از محموله های وارداتی است. اما منابع خبری اعلام کردند که جو بازار در این هفته پس از حرکت های مثبت در بازار فولاد چین بهبود یافته است.

تاریخچه قیمت گذاری قراضه فولادی در ویتنام

ارزیابی قیمتی توسط متال بولتن نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20) در روز جمعه (۱۰ ژوئن) در محدوده ۴۶۷.۵ دلار در هر تن cfr ویتنام شنیده شد. منابع خبری گزارش دادند که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۹۵ دلار در هر تن بود، حدود ۲۷.۵ دلار در هر تن کاهش یافته است.

بازار قراضه فولادی چین

به نقل از چندین منبع خبری در بازار واردات قراضه فولادی چین در طول هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ ژوئن) پس از اینکه فروشندگان ژاپنی قیمت های پیشنهادی خود را کاهش دادند، علاقه خرید بیشتری برای قراضه وارداتی در چین مشاهده شد. منابع خبری اعلام کردند که خریداران ۳۰۰۰ تن قراضه فولادی سنگین را از ژاپن به قیمت ۵۱۰ دلار در هر تن Cfr شمال چین رزرو کرده اند.

تاریخچه قیمت گذاری قراضه فولادی در چین

طبق برآورد قیمتی توسط فعالان بازار، قیمت قراضه فولادی بازیافتی سنگین در شرق چین در روز جمعه (۱۰ ژوئن) حدود ۵۰۰ دلار در هر تن cfr چین گزارش شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۳ ژوئن که در محدوده ۵۰۴.۵۸ دلار در هر تن بود حدود ۴.۵۸ دلار در هر تن کاهش یافته است.

بازار قراضه فولادی تایوان

معامله گران اعلام کردند قیمت‌ های قراضه فولادی در بازار اسپات تایوان در هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ ژوئن) محدود بود، اما فعالان بازار دیدگاه‌های نزولی به بازار واردات داشتند.

به نقل از منابع خبری، عرضه بیلت فولادی ارزان ‌تر با مبدا روسیه به بازار و کاهش قیمت‌ های خرید قراضه فولادی داخلی توسط فولاد توکیو که تا کنون سه بار در ماه ژوئن کاهش یافته است، باعث ایجاد جو نزولی در بازار تایوان شدند.

تاریخچه قیمت گذاری قراضه فولادی در تایوان

شاخص قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1 & 2 (80:20 مخلوط) از مبدا ایالات متحده به تایوان در تاریخ ۱۰ ژوئن در محدوده ۴۴۳ دلار در هر تن cfr تایوان قیمت گذاری شد. این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۴۱ دلار در هر تن بود افزایش ۲ دلاری را تجربه کرده است.

بازار قراضه فولادی هند

به نقل از فعالان بازار، وارد کنندگان قراضه فولادی مستقر در هند به دنبال قیمت‌ های پایین ‌تر برای کاهش فشار ناشی از وضعیت نامطلوب فعلی در بازار فولاد نهایی بودند، این در حالی است که بازار پاکستان فعال‌ تر بود و قراضه فولادی را با قیمت‌ های بالاتر خریداری می ‌کرد.

تاریخچه قیمت گذاری قراضه فولادی در هند

با توجه به برآورد قیمت انجام شده توسط منابع خبری، قیمت قراضه فولادی خرد شده وارداتی هند در روز جمعه (۱۰ ژوئن) حدود ۵۱۰.۴۵ دلار در هر تن cfr Nhava Sheva هند شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۳ ژوئن که برابر ۵۱۲.۰۸ دلار در هر تن بود حدود ۱.۶۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.