جستجو

ویسل یایان، دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان آهن و فولاد ترکیه (TCUD) گفت: ترکیه برخلاف دیگر کشورها تولید فولاد خود را در طول همه‌گیری کووید- ۱۹ به دلیل نیازهای زیرساختی و مصرف زیاد فولاد افزایش داد.

تولید فولاد خام ترکیه از ۴۰ میلیون تن فراتر خواهد رفت

ویسل یایان در هشتاد و ششمین اجلاس IREPAS (انجمن بین‌المللی صادرکنندگان و تولیدکنندگان میلگرد) که در تاریخ ۲۹ تا ۳۱ می ۲۰۲۲ در استانبول ترکیه برگزار شد، صحبت می‌کرد.

ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰.۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به سال قبل ۱۲.۷ درصد افزایش داشت. این مقدار در مقایسه با ۳۵.۸ میلیون تن فولاد خام تولید شده در سال ۲۰۲۰ است که نسبت به سال گذشته ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته دبیر کل، تولید فولاد خام ترکیه همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۲۲ از ۴۰.۴ میلیون تن فراتر خواهد رفت.

ویسل یایان گفت که این امر با مصرف قوی فولاد در بازار داخلی به دلیل نیازهای زیرساختی حمایت می شود.

داده های اتحادیه تولیدکنندگان آهن و فولاد ترکیه نشان می دهد که ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۳.۴ میلیون تن فولاد نهایی مصرف کرده است که نسبت به سال گذشته ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است.

ایالات متحده با فروش ۱.۱۲ میلیون تن ضایعات به ترکیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیشترین قراضه را به ترکیه عرضه می کند که نسبت به سال قبل ۶۱.۲ درصد رشد داشته است. با وجود کاهش ۴۴.۹ درصدی نسبت به سال قبل، هلند با ۵۴۵۸۹۹ تن دومین تامین کننده بزرگ بود.

بلژیک سومین صادرکننده بزرگ قراضه به ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ با ۵۲۲۸۸۲ تن عرضه بود که ۴۱.۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

ونزوئلا مقدار فزاینده ای قراضه به کارخانه های فولاد ترکیه صادر می کند و ۴۳۹۹۷۸ تن در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ صادر شده است که نسبت به سال قبل ۱۸۳.۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس داده های اتحادیه تولیدکنندگان آهن و فولاد ترکیه، لیتوانی، رومانی، لیبی و روسیه همچنان تامین کنندگان مهم قراضه ترکیه بودند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.