جستجو

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت:‌ صادرات این استان در ۲ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدلیل صدور بخشنامه‌ عوارض محصولات معدنی ۱۶ درصد از نظر وزن و ۱۲ درصد از نظر ارزش کاهش یافت.


رسول کوهستانی پزوه افزود: صادرات استان اصفهان در ۲ ماهه نخست سال جاری ۱۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش کاهش یافت.

وی کاهش صادرات شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن را دلیل کاهش صادرات استان دانست و گفت: این مشکل بدلیل صدور بخشنامه‌های عوارض محصولات معدنی که پس از ۲ ماه نیز حذف شد، رُخ داد که نتیجه‌ای هم جز کاهش صادرات استان دربرنداشت.

مدیرکل گمرکات اصفهان با اشاره به صادرات ۳۳۵ قلم کالا از استان به ۶۲ کشور دنیا، اظهار داشت: چُدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۸۸ میلیون دلار با سهم ۴۹ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۳۱ میلیون دلار با سهم ۱۷ درصد و محصولات لبنی به ارزش ۲۰ میلیون دلار با سهم ۱۱ درصد، مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان هستند.

وی گفت: عراق، پاکستان، ترکیه، میانمار و ارمنستان مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان محسوب می شوند.

به گفته مدیرکل گمرکات اصفهان، میزان صادرات از طریق گمرکات استان به کشور عراق ۵۹ میلیون دلار، پاکستان ۳۷ میلیون دلار، ترکیه ۱۴ میلیون دلار، میانمار ۱۰ میلیون دلار و ارمنستان ۹ میلیون دلار بوده است.
کوهستانی پزوه اضافه کرد: میزان واردات به استان اصفهان نیز در ۲ ماهه نخست سال جاری حدود ۹۶ میلیون دلار شامل ۳۳۶ قلم از ۳۶ کشور دنیا بود که تفاوت چندانی با مدت مشابه سال گذشته نداشت.

به گزارش ایرنا، وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال و ۱۱ انبار اختصاصی در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

منبع : ایرنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.