جستجو

با توجه به نگرانی های جدید مربوط به قرنطینه در چین و افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، قیمت سنگ آهن دریایی چین کاهش یافت.

تغییرات قیمت سنگ آهن دریایی چین

قیمت سنگ آهن دریایی چین در روز جمعه (۱۰ ژوئن) به دلیل نگرانی های مجدد در مورد کاهش تقاضا در چین کاهش یافت. باید توجه داشت که هشدارهای جدید کووید ۱۹ می تواند بازگشایی اقتصاد را از مسیر خارج کرده و حاشیه سود محصولات فولادی را تحت فشار قرار دهد.
فعالان بازار اعلام کردند شاخص سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین صبح روز جمعه (۱۰ ژوئن) حدود ۱.۹۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴۱.۱۹ دلار در هر تن رسید.
به نقل از منابع خبری، در روز جمعه بیشترین قرارداد سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۱.۷ درصد کاهش به ۹۱۴.۵۰ یوان (۱۳۶.۸۳ دلار) در هر تن رسید.
تحلیل گران بازار اعلام کردند شانگهای با دور غیر منتظره‌ ای از آزمایش‌ های گسترده کووید ۱۹ در آخر هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ ژوئن) مواجه شد که تعداد کمی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ بودند. این اتفاق ۱۰ روز پس از لغو قرنطینه در سطح شهر شانگهای رخ داد که به کسب ‌و کارها لطمه بسیاری وارد کرده بود.
تحلیلگران مستقر در شرکت خدمات مالی جی پی مورگان در یادداشتی اظهار کردند:
چین همچنان یک منبع بزرگ عدم ​​اطمینان برای رشد جهانی به شمار می رود. با اینکه بازگشایی اقتصاد منجر به افزایش صادرات چین در ماه می شده است، اما همچنان خطر ظهور مجدد موارد مبتلا به کووید ۱۹ وجود دارد.
در همین حال، داده‌ های منتشر شده توسط SteelHome نشان داد که با افزایش تقاضای کوتاه ‌مدت، قیمت سنگ ‌آهن دریایی چین در بازار اسپات چین در هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ ژوئن) با افزایش روبرو شد و در روز پنج ‌شنبه به بالاترین حد خود در هفت هفته گذشته رسید که برابر با ۱۴۸ دلار در هر تن بود.
داده های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که واردات سنگ آهن چین در ماه می نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است. باید توجه داشت که این افزایش پس از کاهش اختلالات در حمل و نقل توسط تامین کنندگان اصلی رخ داد.
به نقل از معامله گران، کشور چین با وجود سود ضعیف در کارخانه های فولادی و به دلیل کاهش محدودیت های مربوط به کووید ۱۹ و حمایت پکن از اقتصاد، خرید های خود را در هفته گذشته افزایش داد.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.