جستجو

قیمت میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه ۱۳ ژوئن به دلیل آسیب ناشی از بارش شدید باران در مناطقی از کشور چین، به روند نزولی خود ادامه داد.

بازار داخلی میلگرد چین

قیمت میلگرد در شرق چین (شنگهای) ۴۷۳۰ – ۴۷۵۰ یوان (۷۰۲ – ۷۰۵ دلار) در هر تن ارزیابی شد که کاهش ۴۰ – ۵۰ یوان در هر تن را تجربه نمود.

بارش شدید باران در چند روز گذشته در بخش‌های وسیعی از چین باعث جاری شدن سیل در برخی از شهرها شده است.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی چین، هوای بد برای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود، فوجیان و گوانگدونگ باران شدید و ۱۰ استان دیگر از جمله شاندونگ انتظار طوفان، رعد و برق یا تگرگ را دارند.

شرایط نامطلوب، حمل و نقل میلگرد و مصرف محصول در کارگاه های ساختمانی را مختل کرده است و بر قیمت میلگرد در بازارهای آتی و لحظه ای تاثیر گذاشته است.

یکی از تاجران در شانگ‌ها گفت که هنوز همه‌ مشتریانش پس از قرنطینه کار را از سر نگرفته‌اند، علاوه بر آن هوای بارانی نیز باعث می‌شود حجم فروش او کم شود.

یک خریدار در استان ژجیانگ گفت که در آخر هفته مقداری میلگرد فروخت، اما فروش او در روز دوشنبه به دنبال زیان کاهش یافت.

شنیده ها از بازار

بانک خلق چین اعلام کرد که در ماه می وام جدید میان مدت و بلند مدت ۱۰۴.۷ میلیارد یوان بوده است که ۳۳۷.۹ میلیارد یوان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

یک تحلیلگر صنعت گفت:

پرداخت این تسهیلات نشان می دهد که بازار ضعیف است و این عامل دیگری است که بر قیمت میلگرد تأثیر می گذارد.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت فولادی با قیمت ۴۴۸۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده قیمت گذاری شد که نسبت به جمعه گذشته ۴۰ یوان در هر تن کاهش داشته است.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد برای ماه اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۴۶۹۱ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه گذشته ۱۰۲ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.