جستجو

تداوم کاهش تقاضا، قیمت کویل نورد گرم چین را در روز دوشنبه ۱۳ ژوئن، با کاهش بیشتری روبرو کرد.

بازار داخلی کویل نورد گرم چین

قیمت کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای) ۴۷۹۰ – ۴۸۰۰ یوان (۷۱۲ – ۷۱۳ دلار) در هر تن ارزیابی شد که کاهش ۷۰-۸۰ یوان در هر تن را تجربه نمود.

پرمعامله ترین قرارداد کویل نورد گرم چین در بورس آتی شانگهای در معاملات بعدازظهر روز دوشنبه به ۴۷۵۰ یوان در هر تن کاهش یافت.

فعالان بازار این کاهش قیمت را به تداوم ضعف تقاضا برای فولاد نسبت دادند.

معامله گران در روز دوشنبه پس از کاهش قیمت ها، معاملات ناچیزی را برای معاملات لحظه ای کویل نورد گرم در شرق چین گزارش کردند.

جو بازار نیز به دلیل نگرانی در مورد تجدید حیات موارد کووید در شهرهای بزرگ شانگهای و پکن فروکش کرده است. هر دو شهر به دنبال گزارش‌هایی از موارد جدید در جامعه، آزمایش‌های انبوهی را به ترتیب در روزهای شنبه و دوشنبه از سر گرفتند.

بازار صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص قیمت صادراتی کویل نورد گرم فولادی، بندر اصلی فوب چین ۷۴۱.۸۴ دلار در هر تن ارزیابی شد که کاهش ۷.۱۱ دلار در هر تن را تجربه نمود.

کارخانه های چینی بزرگترین پیشنهادات خود را در روز دوشنبه برای کویل نورد گرم درجه SS400 در قیمت ۷۶۵ – ۷۸۰ دلار به ازای هر تن فوب چین برای ارسال در ماه های جولای و آگوست تعیین می کنند، در حالی که بیشتر کارخانه ها هنوز پیشنهادات خود را به روز نکرده اند.

یک کارخانه بزرگ در چین کویل نورد گرم را با قیمت ۷۶۵ دلار در هر تن فوب چین عرضه می کرد که نسبت به هفته قبل ۵ دلار در هر تن کاهش داشت.

یک تاجر در هانگژو گفت که به دنبال کاهش معاملات آتی کویل نورد گرم، قیمت محموله های مشابه از کارخانه های کوچکتر در روز دوشنبه ۷۱۵ دلار در هر تن فوب چین برآورد شد.

بازرگانان محصولات مشابه را به قیمت ۷۴۰ دلار در هر تن ویتنام عرضه می کردند.

یک تاجر در این خصوص گفت:

بعید است که این سطح خریدارانی را که ممکن است ۷۱۰ دلار در هر تن Cfr ویتنام پیشنهاد دهند، جلب کند.

به گفته فعالان بازار، تجارت صادراتی برای کویل نورد گرم چین به دلیل کاهش تقاضا، کند باقی ماند.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت در شانگهای گفت:

تولید کویل نورد گرم چین در کوتاه مدت به اوج خود رسیده است، اما کاهش [از اوج] محدود است. در همین حال، تقاضا [به طور قابل توجهی] بهبود نمی یابد. انتظار می رود قیمت های کویل نورد گرم همچنان در کوتاه مدت نوسان کند – حتی ضعیف شود.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی کویل نورد گرم برای ماه اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۴۷۸۰ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز جمعه گذشته ۱۰۰ یوان کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.