جستجو

روز جمعه ۱۷ ژوئن قیمت های داخلی ضایعات فولادی چین همزمان با کاهش شدید قیمت محصولات فولادی داخلی، شروع به کاهش کرده است.

فروش ضعیف فولاد تمام شده چین

ارزیابی هفتگی قیمت برای ضایعات فولادی سنگین داخلی، تحویلی چین در روز جمعه ۱۷ ژوئن به قیمت ۳۵۲۰ تا ۳۸۱۰ یوان (۵۲۵ تا ۵۶۸ دلار) در هر تن بود که نسبت به قیمت ۳۶۲۰ تا ۳۹۵۰ یوان در هر تن در هفته گذشته کاهش چشمگیری داشت.
این عقب نشینی در راستای کاهش شدید قیمت فولاد چین، با فروش ضعیف فولاد تمام شده و بدبینی غالب در بازار فولاد این کشور بود.
برای مثال، بعد از ظهر جمعه، پس از اینکه فست مارکت ارزیابی قیمت روزانه خود را برای شمش فولادی داخلی exw تانگشان را به قیمت ۴۳۸۰ یوان در هر تن منتشر کرد، ناگهان ۲۰۰ یوان در هر تن کاهش یافت و به قیمت ۴۱۸۰ یوان در هر تن رسید.
یک تاجر بزرگ قراضه فولادی مستقر در شانگهای، در مورد کاهش ناگهانی قیمت قراضه گفت: قیمت و تقاضای فولاد تمام شده هم ضعیف است و هم موجودی [ضایعات] کارخانه‌های فولاد کافی است.
چند کارخانه فولاد در شمال چین، از جمله Tianjin Tiangang United Special Steel و Xingtai فولادسازی Delong Steel، روز جمعه اعلامیه‌هایی منتشر کردند و اعلام کردند که خرید و تحویل ضایعات فولاد را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده‌اند.
در این بین کارخانه‌ها به دلیل سود نزدیک به صفر، تولید را کاهش می‌دهند.
یک تحلیلگر قراضه فولادی مستقر در پکن گفت: بازار بد است و تقاضا برای [ضایعات فولاد] ضعیف است.
برخی منابع گفتند، علیرغم تجارت ضعیف داخلی، کارخانه‌ها و تاجران چینی به دلیل قیمت‌های مناسب، همچنان فعالانه محموله‌های قراضه فولادی را از ژاپن رزرو می‌کردند.
ارزیابی هفتگی شاخص ضایعات فولادی مواد بازیافتی سنگین cfr شرق چین نیز در ۱۷ ژوئن ۴۹۰ دلار در هر تن بود که ۱۰ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته، کاهش یافت.
علاوه بر معاملات منعقد شده که ذکر شد، پیشنهادات قراضه ژاپنی در محدوده ۵۰۰-۵۱۰ دلار در هر تن Cfr چین شنیده شد، در حالی که پیشنهادات از طرف چین در محدوده ۴۸۰-۵۰۰ دلار به ازای هر تن Cfr چین شنیده شد.
یک تاجر مستقر در ژاپن گفت: «قیمت‌های قراضه فولادی داخلی ژاپن نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود، اما کاهش [ارزش] ین در برابر دلار آمریکا باعث کاهش قیمت‌های صادراتی شد».
وی افزود: «اما… قیمت‌های محلی می‌توانند در کوتاه‌مدت بیشتر تضعیف شوند، زیرا بالاتر از قیمت‌های خارج از کشور باقی می‌مانند و تقاضای داخلی نیز ضعیف است».
یکی دیگر از تاجران مستقر در ژاپن گفت: بسیاری از سهام داران به فروش با تخفیف هستند. آنها می ترسند که قیمت ها کاهش بیشتری بیابد.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.