جستجو

یکی از حوزه‌های اولویت‌دار و درآمدزا در حوزه فناوری‌های نوظهور، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است که با اجرای طرح جهش هوشمندسازی، تحول پیدا می‌کند.


اقتصاد دیجیتال شبکه‌ای جهانی از فعالیت‌های اقتصادی، مبادلات بازرگانی و تعاملات حرفه‌ای است که به واسطه ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آمده‌اند. امروز می‌توان اقتصاد دیجیتال را موتور محرکه اقتصاد دانست.

در همین راستا ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه فناوری‌های نوظهور طرحی را با عنوان جهش هوشمندسازی برنامه ریزی کرده است.

حمایت از جهش اقتصاد دیجیتال

در زیست بوم اقتصاد دیجیتال، برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول یا خدمت قابل ارائه در بازار و رقابت پذیر، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند که تبدیل این ایده‌ها به شرکت، به کمک حمایت‌های زیرساختی، توسعه‌ای و بازارسازی صورت می‌گیرد.

یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه این زیست بوم است که عناصر مختلف پیشران شتابدهنده‌ها، مراکز نوآوری و شرکت‌های نوپا/کوچک/متوسط) مورد هدف قرار داده تا به صورت اهرمی منجر به شتاب گرفتن فعالیت‌ها در اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی شود.

شرکت‌ها، شتابدهندها یا مراکز نوآوری علاقه‌مند می‌توانند پس از تکمیل اطلاعات پروفایل خود در وب‌سایت وارد فرایند ارزیابی شوند.

منبع : مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.