جستجو

قیمت بیلت صادراتی روسیه در طول هفته منتهی به جمعه ۱۷ ژوئن به کاهش خود ادامه داد و معاملات و پیشنهادات در سطوح قیمت پایین تری شنیده شد.

تقاضای پایین عامل اصلی کاهش قیمت بیلت

روند نزولی در قیمت ضایعات آهن، همراه با تقاضای پایین به عنوان عوامل اصلی کاهش قیمت بیلت ذکر شد. در اوایل هفته، محموله ای از مواد روسی در ترکیه به قیمت ۵۹۴ دلار به ازای هر تن سی اف آر، معادل ۵۵۴ دلار در هر تن فوب دریای سیاه، شنیده شد.
پس از آن رزرو، مشتریان ترک سکوت کردند و ترجیح دادند حرکت ها را در بازار قراضه ارزیابی کنند.
از روز جمعه، قیمت‌های ضایعات وارداتی در ترکیه به دنبال چندین رزرو مواد آمریکایی کاهش یافت.
شاخص روزانه برای قراضه فولادی HMS 1 & 2 (80:20 ترکیبی) مبداء ایالات متحده، cfr ترکیه در روز جمعه ۲۲.۴ دلار در هر تن کاهش یافت و به قیمت ۳۶۳.۶۴ دلار در هر تن رسید.
این شاخص همچنین در مقایسه با هفته گذشته ۳۶.۳۳ دلار در هر تن کاهش یافت.
طبق گزارش‌ها، پیشنهادات بیلت پایین‌تری در روز جمعه از سوی برخی از تامین‌کنندگان روسی در دسترس بود.
حدود ۲۰۰۰۰ تن بیلت روسی از طریق یک تاجر به قیمت ۵۶۵ دلار در هر تن سی اف آر عرضه شد که معادل ۵۲۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.
یک روز قبل، پیشنهادهایی در محدوده ۵۸۰ – ۶۰۰ دلار به ازای هر تن CFR، معادل ۵۴۰ – ۶۵۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه گزارش شده بود.
یک منبع پیشنهاد کرد محموله ای به قیمت ۵۶۵ دلار در هر تن cfr ممکن است قبلا رزرو شده باشد.
اما منبع دیگری گفت که این هنوز فقط یک پیشنهاد است.
«هیچ کس تشنه خرید نیست. هیچ کس نمی خواهد در سمت خرید بازی کند،” یکی از منابع تجاری گفت.
با این حال، در مصر، چند محموله روسی در طول هفته رزرو شده است.
روز پنجشنبه، اطلاعاتی در مورد رزرو با قیمت ۶۱۰ دلار در هر تن سی اف آر منتشر شد که معادل ۵۵۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.
اگرچه یکی از منابع گفت که این معامله با قیمت ۵۵۵ دلار در هر تن فوب انجام شده است.
روز جمعه، رزرو دیگری گزارش شد. قیمت معامله ۵۹۵ دلار در هر تن سی اف آر است که معادل ۵۳۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.
محاسبه شاخص بیلت فولادی صادراتی fob دریای سیاه، در ۱۷ ژوئن ۵۴۱ دلار در هر تن بود که ۱۲ دلار در هر تن نسبت به روز گذشته، کاهش داشت.
منطقه آسیا نیز از این روند نزولی در امان نماند.
قیمت بیلت ۳sp روسی در طول هفته ۵۷۰ دلار به ازای هر تن cfr چین و تایوان بود، در حالی که هفته قبل ۶۱۰ دلار به ازای هر تن cfr بود.
بر اساس گزارش ها، بالاترین قیمت پیشنهادی با ۵۵۰ دلار در هر تن cfr بوده است.
حتی گزارش شده است که یک محموله با قیمت ۵۴۰ دلار در هر تن cfr رزرو شده است. با این حال، جزئیات این معامله تا زمان انتشار این خبر به طور گسترده تأیید نشد.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.