جستجو

در روز جمعه (۱۷ ژوئن) پس از افت قیمت ها فولادسازان ترکیه سکوت خود را در بازارهای واردات قراضه فولادی دریایی شکسته و رزرو این محصولات را از سر گرفتند.

نگاهی بر معاملات انجام شده قراضه فولادی ترکیه

در ۱۶ ژوئن یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون محموله ای از ایالات متحده شامل ۱۸۰۰۰ تن قراضه ذوب سنگین ۱&2 (90:10) را به قیمت ۳۶۸ دلار در هر تن به همراه ۵۰۰۰ تن خرد شده و ۲۰۰۰ تن bonus به قیمت ۳۸۶ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.
در ۱۵ ژوئن نیز، یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره یک محموله قراضه ایالات متحده شامل HMS 1&2 (90:10) را به قیمت ۳۷۳ دلار در هر تن cfr رزرو کرد، که حجم محموله در زمان انتشار مشخص نبود.
همچنین، محموله دیگری در ابتدای این هفته یا در پایان هفته گذشته معامله شد که مربوط به یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون بود که حجم نامشخصی از قراضه HMS 1&2 (80:20) را از بریتانیا به قیمت ۳۸۰ دلار به ازای هر تن cfr رزرو کرد.
در همین حال، قراضه HMS 1&2 (80:20) با مبدا ایالات متحده معمولاً با قیمت بالاتری نسبت به مواد بریتانیا معامله می شود.

ارزیابی شاخص قیمت برای قراضه فولادی دریایی

به نقل از متال بولتن، شاخص های روزانه قیمت برای قراضه فولادی در پایان این هفته کاهش بیشتری یافت. به طوری که، در روز جمعه شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولادی HMS 1&2 (80:20 مخلوط) مبدا اروپای شمالی ۳۵۲.۴۰ دلار در هر تن Cfr ترکیه محاسبه گردید که ۲۲.۴۰ دلار در هر تن نسبت به روز گذشته کاهش داشت.
شاخص روزانه متناظر برای قراضه فولادی HMS 1&2 (80:20 ترکیبی) مبدا ایالات متحده، در روز جمعه ۳۶۳.۶۴ دلار در هر تن Cfr ترکیه تخمین زده شد که با کاهش ۲۲.۴۰ دلاری در هر تن همراه بود و پریمیوم مواد با مبدا ایالات متحده نسبت به قراضه اروپایی در قیمت پایین ۱۱.۲۴ دلار در هر تن بود.
همچنین، بر اساس داده های منتشر شده تقاضای ترکیه برای قراضه دریایی به دلیل فروش ضعیف فولاد در هفته‌ های اخیر محدود شده است و کارخانه‌ ها، بیلت روسی ارزان‌ تر را به قراضه ترجیح می‌ دهند. در هفته های اخیر، این امر به دلیل عرضه بیش از حد، فشار نزولی بر قیمت ها وارد کرده است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.