جستجو

روز گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، میزبان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بود و در جلسه ای مشترک سرفصل های سرمایه گذاری و همکاری های مشترک مورد بررسی و تفاهم قرار گرفت.


در این جلسه دکتر علی وحدت، ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همراه با جمعی از مدیران ارشد این صندوق حضور داشتند و با مهندس مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و دکتر علی یقطین، عضو هیئت مدیره شرکت به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
در ابتدای این جلسه حمیدیان، با اشاره به پیشینه ۵۰ ساله شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، این شرکت را یکی از باسابقه ترین شرکت های صنعت معدن در ایران معرفی کرد که محصولات آن نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز به عنوان یک برند شناخته شده است.
حمیدیان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دوره مدیریت جدید شرکت، به تغییر ریل گذاری در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شرکت در مقایسه با دیگر بازیگران حوزه صنعت سنگ آهن و فولاد دچار یک جاماندگی محسوسی بوده است که البته اکنون برای ما این چالش می تواند یک فرصت هم باشد تا همه ظرفیت ها را برای توسعه و پیشرفت پای کار بیاوریم و در این زمینه سهم جدی برای اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور قایل هستیم ؛ به ویژه که در شعار سال نیز از سوی رهبری انقلاب تاکید ویژه ای در عرصه تولید و دانش بنیان صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در ادامه به ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در همین یکی دو هفته گذشته چندین پروژه از جمله کارخانه آهن اسفنجی در بافق کلنگ زده شده است و ما آماده هستیم تا در زمینه فرآوری از چند ده میلیون تن باطله و عناصر نادر خاکی حداکثر همکاری با بهره وری بالا را داشته باشیم.
مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: تولید قطعات مختلف موردنیاز در حوزه معدن، ماشین آلات و تجهیزات، احداث پردیس نوآوری و ایجاد اشتغال‌زایی در شهر بافق، فعالیت در بخش گردشگری معدن و هوشمندسازی معادن از دیگر سرفصل هایی است که می توان در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری مورد بررسی و اقدام قرار داد.
یقطین، عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران هم در این جلسه با اشاره به اینکه تا ۴ سال آینده باید حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق سرمایه‌گذاری شود، خواستار حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای تاسیس صندوق سرمایه گذاری شرکتی ((سی وی سی)) در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران شد و افزود: برای ایجاد این صندوق با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان تفاهم کردیم.
وی از اجرای ۱۲ طرح سرمایه گذاری خبر داد و تصریح کرد: برای تاسیس پردیس مرکزی شرکت، فضای ۴ هکتاری را در کنار آهن شهر در نظر گرفتیم که شامل ۴ فاز مرکز نوآوری، حوزه ساختمان‌های اداری سنگ‌آهن، مجموعه آموزشی و فضای سرگرمی و بازی با رویکرد حوزه‌های دیجیتال است که طراحی فاز اول آن در حال اتمام است و امیدواریم برای کلنگ‌زنی این مجموعه بزودی در خدمت ریاست صندوق و دکتر ستاری معاون علمی رییس جمهور باشیم.
دکتر علی وحدت، ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم، در پایان این جلسه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، را مستعد رشد و توسعه همه جانبه دانست و گفت: با توجه به این که خاستگاه خود من استان یزد است، نسبت به مجموعه های صنعتی منطقه از جمله سنگ اهن مرکزی ایران شناخت کاملی دارم و همان طور که اشاره شد در سال های گذشته مجموعه سنگ آهن مرکزی آن طور که انتظار می رفت و در مقایسه با دیگر رقبا پیشرفت نکرده است که دلایل مختلفی دارد که وارد آن نمی شوم.
وحدت در ادامه با اشاره به همکاری هایی که با مجموعه های مشابه مانند چادرملو و فولاد مبارکه در حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته است، گفت: این آمادگی را داریم که همکاری های مشابه در سنگ آهن مرکزی ایران انجام دهیم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در پایان خطاب به معاونان خود خواستار تشکیل کمیته ای عملیاتی برای پیگیری مصوبات جلسه و هموارسازی مسیر همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک شد.
گفتنی است تشکیل شرکت سرمایه گذاری بورسی، مشارکت در صندوق های پژوهش و فناوری و سرمایه گذاری روی طرح های کلان سنگ آهن با حمایت صندوق و بانک های عامل از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

منبع : روابط عمومی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران 

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.