جستجو

قیمت در بازار میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه ۲۰ ژوئن به دنبال کاهش قیمت شمش فولادی و معاملات آتی در آخر هفته به شدت کاهش یافت.

بازار میلگرد داخلی چین

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۲۳۰ – ۴۳۰۰ یوان (۶۳۳ – ۶۴۴ دلار) در هر تن ارزیابی شد که با کاهش ۲۶۰ – ۳۱۰ یوان در هر تن روبرو شد.

قیمت شمش بیلت در تانگشان در آخر هفته گذشته به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش موجودی ها ۷ درصد کاهش یافت.

یک کارخانه فولاد مستقر در شهر مجاور Qinhuangdao حتی قیمت بیلت را در روز دوشنبه به ۳۹۳۰ یوان در هر تن از ۴۳۸۰ یوان در هر تن کاهش داد.

خریداران طرح های خرید خود را پس گرفتند

این افت شدید قیمت باعث عدم اطمینان در بازار آهن، از جمله در بازار لحظه ای میلگرد چین و میلگرد در بازار آتی شد و در اوایل روز قبل از جبران بخشی از زیان در اواخر معاملات، به پایین ترین سطح هفت ماهه ۴۰۷۴ یوان در هر تن (از نوامبر ۲۰۲۱) رسید.

به گفته منابع، خریداران طرح های خرید خود را پس گرفتند و اکنون منتظر کاهش بیشتر قیمت میلگرد هستند.

باران های شدید در جنوب چین دلیل دیگری برای کاهش قیمت میلگردها بود، به طوری که سیل در حوضه رودخانه ژوجیانگ عملیات لجستیک و کارهای ساختمانی را در مناطق خاصی از گوانگدونگ و گوانگشی قطع کرد.

شنیده ها از بازار

برخی از فعالان بازار فکر می کنند که قیمت ۴۲۳۰ یوان در هر تن پایین است زیرا قیمت آن حدود ۳۰۰ یوان در هر تن کمتر از هزینه تولید کارخانه ها بوده است. اما آنها به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند.

یک تاجر در شانگهای گفت:

ممکن است قیمت ها دوباره به دلیل تقاضای بسیار ضعیف کاهش یابد.

بازار بیلت چین

در تانگشان تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با قیمت ۴۰۸۰ یوان در هر تن، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، معامله می شد که نسبت به جمعه گذشته ۳۰۰ یوان در هر تن کاهش داشت.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی در بازار میلگرد چین برای ماه اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۴۱۴۹ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز جمعه گذشته ۲۰۵ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.