جستجو

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، کمترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره با ١.٢ درصد در زمستان سال گذشته به ثبت رسیده است.

در فصل زمستان ١٤٠٠، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل از آن، ۳ درصد افزایش داشته است. همچنین طی این مدت، تورم فصلی نهاده‌های ساختمانی ۳ درصد بوده که در مقایسه با فصل قبل از آن که ٢.٨ درصد بود، ٠.٢ درصد افزایش داشته است. منظور از تورم فصلی، درصد تغییر عدد شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به عدد شاخص در فصل قبل است.

در فصل زمستان سال گذشته، کمترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره با ١.٢ درصد به ثبت رسیده است. در بحث کاهش تورم نقطه به نقطه در این مدت، تورم معادل 5.35 درصد بوده است که در مقایسه با همین میزان در فصل قبل از آن(٣٩.٦درصد)، ٤.١ واحد درصد کاهش داشت. منظور از تورم نقطه‌ای، درصد تغییر شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال گذشته است.

کاهش تورم سالانه نهاده‌های ساختمانی

در زمستان سال پیش، تورم سالانه نهاده‌های ساختمان ۵۵.۳ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل از آن (٦٩.٩ درصد)، ١٤.٦ درصد کاهش داشت. منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر نسبت به همین زمان در سال قبل است.

عدد شاخص گروه آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده، در این فصل به یک هزار و 431 رسیده است که نسبت به فصل قبل از آن، ۱.۲ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل، ۲۸.۱ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۴۶.۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.