جستجو

داده های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین در ۲۰ ژوئن نشان می دهد که کل صادرات بیلت و اسلب چین در ماه می نسبت به آوریل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و اسلب سهم اصلی آن بوده است.

صادرات فولاد نیمه تمام چین

صادرات بیلت و اسلب در اردیبهشت ماه در مجموع ۲۷۶ هزار و ۸۳۰ تن در مقایسه با صفر تن سال قبل از آن، دو برابر کل صادرات فروردین ماه سال جاری بوده است.
مجموع صادرات بیلت در ماه می ۱۹۶۵۷ تن بود که ۶۲ درصد کمتر از آوریل بود و صادرات اسلب ۲۵۷۱۷۳ تن بود که ۱۹۵ درصد بیشتر از آوریل بود.
به گفته منابع، قیمت های صادراتی بیلت چین در ماه آوریل رقابت پذیری خود را از دست دادند، درست زمانی که بیشترین سفارشات برای محموله ماه می دریافت شد.
به عنوان مثال، ارزیابی قیمت شمش فولادی داخلی exw Tangshan، شمال چین در ماه آوریل به طور متوسط ​​۴۷۹۷ یوان (۷۱۷ دلار) در هر تن بود.
یک تاجر صادراتی در این شهر گفت: قیمت تانگشان در ماه آوریل معادل ۷۴۸ دلار در هر تن فوب چین بود.
محاسبه برای صادرات شاخص بیلت فولادی fob دریای سیاه، به طور متوسط در آوریل ​​۷۳۳.۵۳ دلار در هر تن بود.
دومین صادرکننده در هانگژو گفت که قیمت اسلب در جیانگ سو حدود ۴۷۰۰ تا ۴۸۰۰ یوان در هر تن در ماه آوریل بود که معادل حدود ۷۳۳ تا ۷۴۸ دلار در هر تن فوب بنادر اصلی جیانگ سو بود.
شاخص قیمت صادراتی ورق فولادی fob دریای سیاه، به طور متوسط در آوریل ​​۸۵۲.۵۰ دلار در هر تن بود.
فیلیپین تنها خریدار بیلت چینی در ماه می بود. اما برای اسلب، کشورهای اروپایی خریداران فعال بودند.
واردات بیلت و اسلب در ماه می به ۱۶۵۱۴۹ تن رسید که نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد و نسبت به آوریل ۴۴ درصد کاهش داشته است.
ژاپن بزرگترین تامین کننده بیلت به چین و امارات متحده عربی بزرگترین تامین کننده اسلب به چین بودند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.