جستجو

با از بین رفتن هیجان ایجاد شده برای تقاضا، پس از قحطی‌های مصنوعی ایجاد شده توسط فولادسازان، حباب قیمت فولاد نیز در حال تخلیه تدریجی است.

ادامه افت قیمت‌ها پس از تخلیه هیجان قحطی مصنوعی در بازار فولاد

بررسی قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد حاکی از آن است که پس از کش و قوس‌های فراوان، هیجان کاذب ایجاد شده برای خرید مقاطع و شمش‌های فولادی در حال از بین رفتن است و تقاضا در بازار به مرور زمان کمتر می‌شود.
فعالان بازار فولاد عقیده دارند که فاصله قیمتی شمش و میلگرد که در این روزها به حدود ۲۲ درصد رسیده بود، باعث شده بود تا حبابی برای قیمت مقاطع ایجاد شود که دلیل اصلی آن هم ایجاد قحطی مصنوعی در بازار فولاد توسط تولیدکنندگان شمش بود که موجودی انبار خود را در بازار عرضه نمی‌کردند.
حال که قیمت‌ها در بورس کالا تغییرات چندانی با رقابت اندک خود ندارند، این مسئله نشان می‌دهد که تقاضای کاذب و هیجانی از بین رفته و قیمت‌ها به مرور زمان در حال کاهش هستند.
روز گذشته قیمت میلگرد در سه شرکت ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش یافت و مابقی فروشندگان نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند.
در بازار نبشی و ناودانی نرخ اکثر محصولات ثابت بود، اما سه شرکت با ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش قیمت محصولاتشان را به فروش رساندند.
نرخ تیرآهن کیلویی در یک شرکت ۲۰۰ تومان کاهش یافت و دو شرکت نیز ثبات قیمت داشتند، در بخش شاخه‌ای هم یک شرکت تغییر قیمت نداشت و قیمت محصولات پرفروش ذوبی ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان نزول کرد.
تمامی فروشنگان در بازار پروفیل بدون تغییر نرخ محصولاتشان را در بازار آزاد عرضه کردند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.