جستجو

با توجه به جو منفی حاکم بر بازار روسیه، قیمت کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه در هفته گذشته به کاهش خود ادامه داد.

بازار کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه

قیمت کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه در نیمه دوم ماه ژوئن، تحت فشار جو نامطلوب بازار به کاهش خود ادامه داده است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) اعلام کردند کمبود تقاضا چه در داخل و چه در بازارهای خارجی به همراه کاهش قیمت فولاد نیمه تمام و مواد اولیه از مهمترین عوامل منفی تاثیر گذار بر جو بازار بود.
در نتیجه، تولید کنندگان مستقر در روسیه پیشنهادات کلاف فولادی خود را طی هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) ۱۵ تا ۲۵ دلار در هر تن کاهش دادند و به ۶۸۰ تا ۶۹۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رساندند.
منابع بازار اعلام کردند که در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) یک کارخانه عرضه کننده کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه در انتهای بالای محدوده قیمت پیشنهادی (یعنی ۶۹۵ دلار در هر تن) آماده ارائه تخفیف های اضافی بود.

* کاهش قیمت برای برای جذب خریداران کافی نبود

با این حال، چنین کاهشی در قیمت کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه برای جذب خریداران کافی نبوده است.
یک منبع تجاری گزارش داد که مشتریان مستقر در آفریقا آماده خرید کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه با قیمت های حدود ۶۵۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه هستند.
در همین حال، یک منبع مستقر در ترکیه اعلام کرد که قیمت کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه باید زیر ۶۵۰ دلار در هر تن سی اف آر (۶۱۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه) باشد تا برای خریداران مستقر در ترکیه قابل اجرا باشد.
ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد شاخص کلاف میلگرد فولادی صادراتی روسیه در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) در محدوده ۶۵۲ تا ۶۸۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS قیمت گذاری شد. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند قیمت این محصول نسبت به هفته قبل حدود ۱۸ تا ۲۵ دلار در هر تن کاهش یافته است.

بازار میلگرد فولادی صادراتی روسیه

تحلیل گران بازار اعلام کردند میلگرد فولادی صادراتی روسیه در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) با قیمت ۷۰۵ تا ۷۱۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه در دسترس بود که مطابق با پیشنهادات فعلی ترکیه می باشد.
به گزارش منابع خبری، کارخانه های فولادی مستقر در روسیه قیمت میلگرد فولادی خود را به دلیل وضعیت مطلوب در بازار داخلی در محدوده بالا نگه داشتند.
با این حال، فعالان بازار اعلام کردند که با توجه به ریسک های موجود در تجارت محصولات فولادی روسیه که تحت تحریم های غرب قرار دارند، قیمت پیشنهادی برای میلگرد فولادی صادراتی روسیه بسیار بالا می باشد.
یک منبع مستقر در شمال آفریقا در مورد قیمت میلگرد فولادی اظهار کرد: قیمت قابل اجرا برای میلگرد فولادی صادراتی روسیه در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) بیش از ۶۵۰ دلار در هر تن cfr نخواهد بود که معادل ۶۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است.
معامله گران اعلام کردند که برای میلگرد فولادی صادراتی روسیه قیمت های بالاتری را می توان در سایر نقاط قاره به دست آورد.
طبق ارزیابی قیمتی انجام شده توسط فست مارکت، شاخص میلگرد فولادی صادراتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) در محدوده ۶۰۰ تا ۶۳۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل حدود ۳۰ تا ۳۵ دلار در هر تن کاهش یافته است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.