جستجو

میزان صادرات محصولات فولادی طویل چین در ماه می نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است.

بازار صادرات محصولات فولادی طویل چین

داده‌ های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) نشان داد که چین در ماه می حدود ۶۳۳۶۱۴ تن ورق سیاه فولادی و میلگرد و کلاف میلگرد صادر کرده است که ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و ۵۵ درصد نسبت به آوریل سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.
با توجه به داده های اداره کل گمرک چین، میزان کویل نورد گرم فولادی و میلگرد فولادی صادر شده توسط چین در ماه می سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰۶۲۹۳ تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶۶ درصد رشد داشته است.
همچنین داده های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) نشان داد که میزان کلاف میلگرد صادر شده توسط چین در ماه می حدود ۳۲۷۳۲۱ تن بوده که نسبت به سال قبل با افزایش ۳۱ درصدی همراه بوده است.
فعالان بازار اعلام کردند قیمت‌ میلگرد فولادی صادراتی چین در ماه آوریل پایین ‌تر از قیمت ‌های رقبای اصلی این کشور بود. باید توجه داشت که در ماه آوریل، بیشتر سفارش‌ ها برای محموله‌ های مربوط به ماه می ثبت شده است.
ارزیابی ماهانه فست مارکت نشان داد شاخص میلگرد فولادی صادراتی چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۸۵۷ دلار در هر تن فوب چین قیمت گذاری شد.
در این میان متال بولتن در روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) نقل کرد که قیمت ‌های صادراتی چین برای کلاف میلگرد فولادی مشابه قیمت ‌های شنیده شده از طرف رقبای این کشور بود.
منابع خبری اعلام کردند که کلاف میلگرد چین با توجه به مزیت هزینه های حمل و نقل کمتر، بیشتر به بازارهای مجاور مانند کره جنوبی صادر شد.
طبق ارزیابی قیمت انجام شده توسط فست مارکت، قیمت کلاف میلگرد فولادی صادراتی چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۸۵۰ دلار در هر تن فوب چین اعلام شد.
با توجه به ارزیابی ماهانه فست مارکت، قیمت میلگرد فولادی صادراتی ترکیه در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به طور متوسط حدود ​​۹۳۳ دلار در هر تن فوب ترکیه شنیده شد.
همچنین ارزیابی فست مارکت نشان داد شاخص کلاف میلگرد فولادی صادراتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۸۴۹ دلار در هر تن فوب دریای سیاه قیمت گذاری شد.
بررسی ها نشان داد کره جنوبی با مجموع تناژ واردات ۱۲۲۴۶۳ تنی، بزرگترین خریدار محصولات فولادی طویل چین در ماه می در سال ۲۰۲۲ بوده است که ۱۷ درصد نسبت به آوریل افزایش داشته است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.