جستجو

علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، در نشست خبری ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت عنوان كرد:

🔸بهره برداری از ۱۸۴ پروژه زیرساختی با سرمایه‌ گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی كشور

🔸احياء ۱۸۶ واحد صنعتي راکد و افزایش ظرفیت توليد ۱۳۴ واحد نيمه فعال از ابتدای امسال تا کنون

🔸قطعی برق بدون برنامه به شدت کاهش یافته و وضعیت بهتر از پارسال است

🔸اعطاي مشوق‌های ويژه برای تولید برق صنايع

🔸ایجاد شهرک‌هاي صنعتي تخصصي انرژی خورشیدی و واگذاري به بخش خصوصی

🔸ایجاد ستاد سرمایه‌ گذاری ویژه بر اساس آمایش سرزمینی

🔸ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی اطراف تهران

✅مشاهده ویدیو:

قطعی برق صنایع کوچک، حداکثر یک روز

بر اساس گزارشی از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، وي در پاسخ به سئوالی درباره جزئیات کمبود برق در شهرك‌ها و نواحي صنعتي گفت: کشور در یک مصرف با کمبود برق مواجه است، اما اصرار ما این است که کمبود برق تولید را تحت تأثیر قرار ندهد.

رئیس هیأت مدیره و مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: امسال عمده قطعی‌های برق با برنامه است و توافق شد چنان‌چه کسری جدی برق وجود داشت، حداکثر در یک روز، آن‌هم بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۲۳ شب برق در شهرک‌های صنعتی قطع شود.

رسولیان با تصریح بر این نکته که یک روز برای همه جا نیست و ممکن است برخی نقاط کمتر باشد، اضافه كرد: قطعی برق بدون برنامه نیز به شدت کاهش یافته و به‌طور کلی وضعیت بهتر از پارسال است.

وی به پیش‌بینی دو مسیر برای تأمین برق صنايع در کوتاه ‌مدت اشاره کرد و ادامه داد: نيروگاه‌هاي خود تأمين (DG) بنگاه‌هاي اقتصادي برای زمان اوج مصرف و همچنین استقرار نيروگاه‌هاي مقياس كوچك (CHP) به‌طوری که بتوانند مازاد برق تولیدی‌شان را ترانزیت کرده و به دیگر صنایع بفروشند، در دستور کار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام ‌کرد: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجوز خرید CHP و DGهای دست ‌دوم تا پایان شهریور امسال اخذ شده است، كه سرمايه گذاران علاقه‌مند مي‌توانند از اين فرصت ويژه بهره ببرند.

رسولیان تصريح كرد: همچنین در شهرک‌های صنعتی مصوب شد تا به ازای تولید هر مگاوات برق، یکصد مترمربع زمین رایگان در اختیار سرمايه گذاران قرار داده شود.

وي بیان كر‌د: تا کنون افزایش ظرفیت برق در حوزه CHPها ۵۰۰ مگاوات بوده و ۴۰۰ مگاوات نیز توسط DGهای خود تأمین از سوی واحدهای صنعتی اضافه شده است.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از دریافت مصوبه ایجاد شهرک صنعتي تخصصي انرژی خورشیدی نيز خبر داد و گفت:‌ این شهرک صنعتي پس از ایجاد، به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رسوليان همچنین به امضای تفاهم‌ نامه‌ای با وزارت نیرو برای خرید تضمینی برق و کاهش بروکراسی در این زمینه اشاره کرد و افزود: از وزارت نیرو مجوز گرفته‌ایم که تا میزان ۲۰۰ کیلووات برق تولیدی به‌صورت تضمینی خریداری شود.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.