جستجو

با آغاز روزهای گرم و بلند فصل تابستان، قطع به یقین فعالیت های عمرانی و ساختمانی افزایش می یابد که این امر منجر به افزایش تقاضای آهن آلات در بازار فولاد خواهد شد.

بازار آهن آلات و محصولات فولادی شاهد رشد قیمتی خواهد بود

محمد صادق چیت‌ساز عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد در گفتگویی در خصوص وضعیت بازار فولاد و آهن آلات اظهار کرد: با افزایش دما و شروع فصل تابستان نوسانات قیمتی در بازار فولاد و آهن شدت بیشتری یافت اما در اوایل هفته گذشته (۲۸ خرداد) با کاهش قیمت کامودیتی های جهانی از جمله آهن اسفنجی، قیمت آهن آلات و محصولات فولادی در بازار داخلی کاهش پیدا کرد.

تداوم این شرایط برای تولیدکنندگان آهن اسفنجی مقرون به صرفه نیست

وی درباره افزایش قیمت دلار و تاثیر نوسانات قیمتی این واحد پولی بر قیمت آهن الات و محصولات فولادی در هفته گذشته ادامه داد: رشد قیمت دلار در هفته گذشته موجب شد بسیاری از کارخانه های آهن اسفنجی دولتی، از زیان ده بودن محصولاتشان شکایت داشته باشند و اعلام کردند قیمت آهن اسفنجی دولتی پایین تر از قیمت های سال گذشته باشد و تداوم این شرایط برای تولیدکنندگان آهن اسفنجی مقرون به صرفه نیست.
این فعال بازار با پیش بینی افزایش قیمت آهن آلات در هفته آینده گفت: با افزایش قیمت دلار، قیمت آهن آلات و بازار محصولات فولادی نیز با افزایش همراه خواهد شد و بازار فولاد شاهد رشد قیمتی خواهد شد.
چیت ساز در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کاهشی شدن قیمت ها در بازار فولاد بیان کرد: با آغاز فصل تابستان و بلند شدن روزهای گرم تابستان، قطع به یقین فعالیت های عمرانی و ساختمانی افزایش می یابد که منجر به افزایش تقاضای اهن آلات در بازار خواهد شد.

احتمال کاهش قیمت محصولات فولادی بعید بنظر می رسد

وی ادامه داد: تقاضای بازار برای آهن آلات و محصولات فولادی از اردیبهشت تا اواسط مهر افزایش می یابد و سپس روند تقاضا کاهشی خواهد شد بنابراین بازار در این دوره پنج ماهه تقاضای بالا دارد و با افزایش تقاضا، احتمال کاهش قیمت محصولات فولادی بعید بنظر می رسد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد با اشاره به افزایش نوسانات قیمتی میلگرد و تیرآهن در ابتدای هفته گفت:
حجم توزیع و تولید و معاملات میلگرد در بازار بسیار بیشتر از دیگر اقلام آهن آلات و محصولات فولادی است و پس از آن تیرآهن، نبشی و ناودانی به عنوان محصولات طویل در رده های بعدی قرار دارند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.