جستجو

قیمت میلگرد داخلی چین در روز جمعه ۲۴ ژوئن به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از آب و هوای نامساعد در فصل بارندگی، کاهش یافت.

بازار میلگرد داخلی چین / باران تا آخر هفته آینده ادامه خواهد داشت

مرکز ملی هواشناسی چین (NMC) اعلام کرد؛ مناطق شرقی و جنوبی چین روز جمعه بارندگی شدیدی را تجربه کردند و احتمالاً باران تا آخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

منابع خبری گزارش دادند که آب و هوای نامساعد، کار ساخت و ساز در این دو منطقه را کند کرد و باعث کاهش تقاضا برای میلگرد شد.
همچنین روز جمعه مرکز ملی هواشناسی چین دمای بالا را در مرکز چین گزارش داد و اعلام کرد این دما در چند روز آینده در سراسر شمال چین گسترش خواهد یافت.
یک تاجر در شانگهای گفت که خریداران، یعنی تجارت خانه ها و پیمانکاران، به طور معمول نتوانستند موجودی میلگرد را قبل از آخر هفته دوباره پر کنند، زیرا انتظار دارند تقاضا در چند روز آینده ضعیف بماند.
قیمت میلگرد در بازار داخلی چین شرقی (شانگهای) در روز جمعه ۲۴ ژوئن ۴۲۲۰ – ۴۲۵۰ یوان (۶۳۰ – ۶۳۵ دلار) در هر تن ارزیابی شد و کاهش ۱۰ – ۲۰ یوان در هر تن را تجربه کرد.
ارزیابی هفتگی قیمت میلگرد در چین شمالی (پکن) ۴۱۰۰ – ۴۱۵۰ یوان (۶۱۲ – ۶۱۵ دلار) در هر تن بود که ۳۱۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت گفت: «دوره اول حراج زمین در ۲۲ شهر بزرگ، این هفته با مبلغ ۴۹۶.۹ میلیارد یوان به پایان رسید که ۵۰ درصد نسبت به دور اول حراج سال گذشته کاهش داشت. این اتفاق نشان دهنده جریان ضعیف سرمایه در شرکت های املاک و مستغلات است. همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های املاک و مستغلات به [قدرت] بازار مسکن برای آینده اعتماد ندارند.»
شایان ذکر است که دولت های محلی در چین هر سال سه دور حراج زمین برگزار می کنند.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با قیمت ۳۹۲۰ یوان (۵۸۵ دلار) در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می شد که نسبت به روز پنجشنبه بدون تغییر بود.
پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد ماه اکتبر در روز جمعه با قیمت ۴۱۸۹ یوان (۶۲۵ دلار) در هر تن بسته شد که نسبت به روز پنجشنبه ۴۶ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.