جستجو

وعده رئیس‌‌‌جمهور چین برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی، قیمت سنگ ‌آهن را با افزایش همراه کرد. با وجود این، برخی تحلیلگران این رشد قیمت را کوتاه ‌مدت دانسته و بر این باورند که حاشیه سود ضعیف فولادسازی در چین و انباشت محصول در انبار فولادی‌‌‌ها باعث می‌شود تا قیمت‌ها در این بازار فعلا تحت فشار کاهش باشند.

وعده رئیس‌‌‌جمهور چین کارساز شد

بهای سنگ ‌‌‌آهن پس از تجربه سقوط قیمتی تا کف کانال ۱۱۰ دلاری ظرف روزهای ابتدایی هفته گذشته، با وعده شی ‌‌‌جین پینگ برای حمایت از اقتصاد و تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی در این کشور مجددا افزایشی شد. روز پنجشنبه پس از آنکه رئیس‌جمهور چین قول داد اقدامات موثرتری برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور انجام دهد، قیمت سنگ ‌آهن افزایش یافت.
شی جین پینگ، در مراسم افتتاح مجمع تجاری بریکس که روز چهارشنبه بیست‌‌‌ودوم ژوئن به شکل آنلاین برگزار شد، خواستار هماهنگی بیشتر در خصوص سیاست‌‌‌های اقتصادی این کشور به‌‌‌ منظور جلوگیری از اختلال در عملکرد اقتصاد این کشور و رفع شکنندگی اقتصاد شد.
در این همایش، رئیس‌‌‌جمهور چین گفت که کشورش سیاست‌‌‌های حمایتی خود از اقتصاد را افزایش داده و اقدامات موثرتری برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی سالانه خود انجام خواهد داد؛ در عین حال تلاش می‌کند تاثیر همه‌گیری کووید- ۱۹ را تا حد امکان به حداقل برساند.
بهای سنگ ‌‌‌آهن عیار ۶۲ ‌درصد وارداتی به شمال چین به قیمت ۱۱۶ دلار و ۳۰ سنت صعود قیمتی داشت که این رقم نسبت به نرخ آن در روز چهارشنبه ۷ ‌درصد بیشتر شد.

هنوز خطر سقوط قیمت رفع نشده

کاهش رشد اقتصادی چین در سال‌ جاری میلادی، به افول تقاضا برای فولاد منجر شده است.
دانیل هاینس، استراتژیست ارشد ANZ گفت: افول اقتصادی و کاهش تقاضا باعث شده است تا موجودی انبارهای فولاد چین انباشته از محصول باشد، این موضوع فشار کاهش تولید را به صنعت فولاد چین وارد می‌کند. تحلیلگران سیتی‌گروپ در یادداشتی می‌‌‌گویند که سنگ ‌‌‌آهن باید طی سه ‌ماه به ۱۴۰ دلار در هر تن بازگردد، اما در شرایط کنونی نرخ این محصول به‌ شدت تحت فشار کاهش نرخ از سوی چینی‌‌‌ها قرار دارد. در عین حال به گفته‌‌‌ آنها، اخبار کاهش تولید فولاد در چین و حاشیه سود ضعیف این صنعت باعث می‌شود تا در کوتاه‌ مدت این بازار همچنان کاهشی بماند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.