جستجو

با توجه به کاهش قیمت ها در بازار معاملات آتی و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، قیمت کویل نورد گرم فولادی چین کاهش یافت.

بازار کویل نورد گرم فولادی داخلی چین

در روز جمعه (۲۴ ژوئن) قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین کاهش یافت و قیمت محصولات فولادی تخت در بازار معاملات آتی پس از رالی قیمتی در روز پنجشنبه با کاهش همراه شد.
ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز جمعه (۲۴ ژوئن) در محدوده ۴۳۰۰ – ۴۳۲۰ یوان (۶۴۲ – ۶۴۵ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۳۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.
همچنین طبق ارزیابی روزانه فست مارکت شاخص کویل نورد گرم فولادی داخلی در شمال چین (تانگشان) در روز جمعه (۲۴ ژوئن) در محدوده ۴۲۲۰ – ۴۲۴۰ یوان در هر تن قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۲۳۰ تا ۲۴۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.
فعالان بازار اعلام کردند قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در شرق چین نیز در روز جمعه نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۵۶۰ تا ۴۶۰۰ یوان در هر تن بود حدود ۲۶۰ تا ۲۸۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.
تحلیل گران بازار گزارش دادند بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی در بورس آتی شانگهای در روز جمعه (۲۴ ژوئن) پس از افزایش روز قبل کاهش یافت.
به گفته فعالان بازار، قیمت‌ کویل نورد گرم فولادی در بازار معاملات آتی پس از شکست ۶ روزه در روز سه ‌شنبه، بدون هیچ نشانه‌ای از بهبود قابل توجه تقاضای مصرف ‌کننده نهایی برای فولاد، در نوسان بود.
یک تحلیلگر صنعت در شانگهای اظهار کرد: رکود فصلی بهبود تقاضا را کند کرده و بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد.

بازار کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین

طبق ارزیابی متال بولتن قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه (۲۴ ژوئن) در محدوده ۶۶۲.۵ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۱۰.۸۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.
فعالان بازار نشان دادند که کارخانه های بزرگ چینی ممکن است مایل باشند کویل نورد گرم فولادی نوع SS400 را به قیمت ۶۵۰ تا ۶۹۰ دلار در هر تن فوب چین بفروشند، در حالی که این کارخانه ها همچنان از ارائه پیشنهاد برای این محصول خودداری می کنند. بررسی ها نشان داد شاخص مربوط به این محصول نسبت به روز گذشته ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.
معامله گران اعلام کردند پیشنهادات شنیده شده برای محموله های کویل نورد گرم فولادی نوع SS400 از طرف کارخانه های کوچکتر در روز جمعه در محدوده ۶۴۵ تا ۶۵۵ دلار در هر تن فوب چین بود که به دلیل افزایش قیمت های کویل نورد گرم فولادی در بازار معاملات آتی، حدود ۵ دلار در هر تن نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.
به نقل از منابع خبری، خریداران برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز جمعه (۲۴ ژوئن) قیمت ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار در هر تن فوب چین را پیشنهاد داده بودند که ۱۰ دلار در هر تن نسبت به روز پنجشنبه کاهش یافته بود.
در بازار ویتنام کارخانه Hoa Phat Group که یک تولیدکننده محلی کویل نورد گرم فولادی مبتنی بر کوره بلند است، پیشنهادات کویل نورد گرم فولادی نوع SAE1006 مربوط به ماه های آگوست تا سپتامبر را به ۱۶۴۰۰ دانگ ویتنامی در هر کیلوگرم (۷۰۵ دلار در هر تن) کاهش داده است. باید توجه داشت که قیمت های شنیده شده از طرف این کارخانه برای کویل نورد گرم فولادی نوع SS400 در محدوده ۱۶۲۰۰ دانگ ویتنامی در هر کیلوگرم (۶۹۷ دلار در هر تن) بوده است.

شنیده ها از بازار

یک تحلیل گر صنعت مستقر در شانگهای در مورد وضعیت بازار بیان کرد: بعید است عرضه کویل نورد گرم فولادی در کوتاه مدت شاهد کاهش شدید باشد، در حالی که بهبود تقاضا همچنان بسیار محدود است. عدم تعادل بین عرضه و تقاضا هنوز کاهش نیافته است، در نتیجه بر قیمت های کویل نورد گرم فولادی تاثیر می گذارد.

بورس آتی شانگهای

به نقل از فعالان بازار بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی مربوط به ماه می در روز جمعه (۲۴ ژوئن) با قیمت ۴۲۵۱ یوان به ازای هر تن به پایان رسید. این در حالی است که قیمت پایانی این محصول نسبت به روز پنجشنبه ۳۴ یوان در هر تن کاهش داشته است.

میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در ماه مارس برابر ۵۱۷۰، در ماه آوریل برابر ۵۱۲۰ و در ماه می برابر ۴۷۵۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز جمعه (۲۴ ژوئن) به ۴۳۱۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.
میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در ماه مارس برابر ۸۶۱.۱۰، در ماه آوریل برابر ۸۴۵.۵ و در ماه می برابر ۷۳۸.۵ دلار در هر تن فوب چین بود که در تاریخ ۲۴ ژوئن به ۶۶۲.۵ دلار در هر تن فوب چین رسید.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.