جستجو

قیمت کنسانتره سنگ آهن و گندله دریایی چین در روز جمعه ۲۴ ژوئن در راستای تداوم کاهش میانگین قیمت ها در قراردادهای سوآپ ماهانه آتی، در حالی که فقدان پیشنهادات همچنان بازار دریا را آزار می دهد، زیان را افزایش داد.

رویدادهای مهم بازار سنگ آهن چین / استفاده کارخانه های فولاد چین از سنگ آهن با عیار پایین

تغییر آشکار به سمت خرید سنگ آهن عیار پایین با محتوای آهن کم در سراسر کارخانه های چینی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا کارخانه ها فعالانه به دنبال به حداقل رساندن تولید فولاد گرم هستند. همچنین تغییر الگوی خرید به سمت ریزدانه های سنگ آهن با عیار پایین منجر به تقاضای ضعیف تر برای سنگ آهن با عیار بالا که ۶۵ درصد آهن یا بالاتر است، شده است.

همینطور کاهش قیمت ها در بازار کنسانتره داخلی به دلیل عدم تمایل خرید مشاهده شد. با این وجود، سطوح پریمیوم در بازار دریا در واکنش به سطح عرضه محدود در بنادر چین ثابت ماند.

به گفته یک ارائه دهنده اطلاعات محلی، سطح موجودی کنسانتره سنگ آهن بندر برای ششمین هفته متوالی به حدود ۷.۷۲ میلیون تن کاهش یافت.

یک منبع مستقر در جنوب چین گفت: «یکی از دلایل اصلی که چرا بازار کنسانتره سنگ آهن به طور خاص خاموش شده است، کاهش حاشیه سود کارخانه های فولاد است. برنامه‌های تدارکات ناگزیر به سمت جایگزین‌های ارزان‌تری می‌روند که به کارخانه‌ها اجازه می‌دهد تولید فولاد را به حداقل برسانند. تا زمانی که بنیادهای بازار فولاد شاهد بهبودی نباشند، این احتمال وجود دارد که بازار کنسانتره سنگ آهن چین به همین شکلی که هست باقی بماند.

تقاضای داخلی برای گندله سنگ آهن همگام با کاهش حاشیه سود کارخانه به کاهش خود ادامه داده است. به منظور مقرون به صرفه بودن و کاهش تولید فولاد، کارخانه‌ها عمدتاً سنگ های با عیار پایین‌تر را انتخاب کرده‌اند.

به گفته یک ارائه دهنده اطلاعات محلی، سطح موجودی بندر برای گلوله های سنگ آهن به حدود ۵.۳۷ میلیون تن افزایش یافت.

یک منبع تاجر از شیامن گفت که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده در واکنش به کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن با عیار بالا در بازار چین، حق بیمه گندله‌های با عیار بالا کاهش یابد.

یک منبع فروشنده گفت که تقاضا برای گلوله‌های سنگ آهن با عیار بالا در بازار بین‌المللی طی هفته‌های گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است، زیرا کارخانه‌های اروپایی پس از کاهش قیمت محصولات کویل نورد گرم، محموله‌های گندله کمتری را دریافت کردند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.