جستجو

قیمت‌ داخلی میلگرد چین در روز دوشنبه ۲۷ ژوئن در بحبوحه تقاضای بیشتر در بازار داخلی مقداری از زیان های از دست رفته را بازیابی کرد، اما فعالان بازار نسبت به روند کلی قیمت محتاطانه عمل کردند.

بازار میلگرد داخلی چین / افزایش قیمت در بازار میلگرد

حجم فروش میلگرد در چین در روزهای شنبه و یکشنبه به طور متوسط ​​در سطح بالای ۲۰۰۰ تن در روز بوده و این سطح در روز دوشنبه نیز حفظ شده است.

به گفته منابع، داده های مثبت منتشر شده در بخش مسکن توسط یک موسسه تحقیقاتی محلی دلیل دیگری برای افزایش قیمت میلگرد بود.

بر اساس داده های آکادمی شاخص چین، تعداد معاملات خانه در شهرهای ردیف یک در ژوئن (تا ۲۵ ژوئن) ۱۲۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است، در حالی که در شهرهای ردیف دوم ۸۴ درصد بصورت ماهانه افزایش یافته است.

فعالان بازار فکر نمی کردند که قیمت میلگرد در دوره تقاضای ضعیف فصلی به افزایش خود ادامه دهد.

پیش‌بینی‌های آب و هوا نیز تصویری ناگوار را برای تقاضای میلگرد ترسیم می‌کنند. ۱۴ استان در سراسر شمال، مرکز و شرق چین قرار است در چند روز آینده باران شدیدی را تجربه کنند و معامله گران انتظار دارند بر فعالیت های ساختمانی تأثیر بگذارد و در نتیجه تقاضا برای محصول فولادی را کاهش دهد.

رشد بخش مسکن در ژوئن نسبت به اردیبهشت ماه بیشتر است، اما همچنان نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمتر است. هنوز زود است که بگوییم بازار مسکن به کف قیمت رسیده است. به همین دلیل است که فعالان بازار میلگرد در مورد چشم انداز تقاضا و قیمت محتاط هستند.

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۲۴۰ – ۴۲۸۰ یوان (۶۳۴ – ۶۴۰ دلار) در هر تن ارزیابی شد که با افزایش ۲۰ تا ۳۰ یوان در هر تن روبرو شد.

بازار داخلی بیلت چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان از ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با قیمت ۳۹۶۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می شد که نسبت به جمعه گذشته ۴۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد ماه اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۴۲۷۴ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه گذشته ۸۵ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.