جستجو

با توجه به اعلام سیگنال حمایت پولی از طرف بانک مرکزی چین، قیمت کویل نورد گرم فولادی چین نسبت به روز قبل افزایش یافت.

بازار کویل نورد گرم فولادی چین / بهبود جو بازار فولاد چین

در روز سه شنبه (۲۸ ژوئن) قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین پس از بهبود وضعیت بازار که ناشی از آخرین سیگنال حمایت پولی از سوی بانک مرکزی این کشور بود، با افزایش همراه شد.
ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز سه شنبه (۲۸ ژوئن) در محدوده ۴۳۸۰ – ۴۴۰۰ یوان (۶۵۵ – ۶۵۸ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۲۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.
فعالان بازار اعلام کردند قیمت معاملات آهنی در بورس آتی شانگهای و بورس کالای دالیان در روز سه شنبه (۲۸ ژوئن) افزایش یافت.
به نقل از منابع خبری بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی بورس آتی شانگهای در روز سه شنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به ۴۴۰۱ یوان در هر تن رسید.
یک تحلیلگر صنعت مستقر در شانگهای در مورد جو بازار داخلی چین اظهار کرد: جو بازار داخلی چین به دنبال افزایش معاملات فولاد در بازار اسپات، افزایش سود در بازار سهام و امید به حمایت های پولی بیشتر بهبود یافته است.
معامله گران گزارش دادند در بازار سهام، شرکت شانگهای کامپوزیت برای چهارمین روز معاملاتی متوالی میزان سهام خود را افزایش داد و در روز سه‌ شنبه از مرز ۳۴۰۰ واحد عبور کرد.
یی گانگ رئیس بانک خلق چین گفت: سیاست های پولی به “سازگاری برای حمایت از بهبود اقتصادی به معنای کلی” ادامه خواهد داد. همچنین با توجه به گزارش کانال خبری دولتی چین در روز دوشنبه (۲۷ ژوئن)، سیاست های ارائه شده در عین حال از “سیاست های ساختاری مانند حمایت از شرکت های کوچک و متوسط و تحول سبز” به خوبی استفاده خواهد کرد.

بازار کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین

طبق ارزیابی متال بولتن قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز سه شنبه (۲۸ ژوئن) در محدوده ۶۸۱.۰۵ دلار در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۳.۲۲ دلار در هر تن افزایش یافته است.
فعالان بازار نشان دادند که کارخانه های بزرگ چینی در روز سه شنبه (۲۸ ژوئن) کویل نورد گرم فولادی نوع SS400 را به قیمت ۶۷۵ تا ۷۰۰ دلار در هر تن فوب چین عرضه کردند.
در همین حال، بازرگانان محموله های مشابه کویل نورد گرم فولادی صادراتی را در روز سه شنبه از کارخانه های کوچکتر به قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن فوب چین عرضه می کردند.
در این میان متال بولتن گزارش داد که با این حال، تجارت صادراتی برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین به دلیل تقاضای ضعیف کم بوده است.
فعالان بازار اعلام کردند در روز سه شنبه، در بازار عمده آسیای جنوب شرقی، خریداران کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین قیمت ۶۵۰ تا ۶۵۵ دلار را به ازای هر تن cfr ویتنام برای این محصول پیشنهاد دادند. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده معادل ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار در هر تن فوب چین با نرخ حمل و نقل ۳۰ دلار در هر تن است.
یک معامله گر مستقر در هانگژو اظهار کرد: معامله گران پیشنهادات اعلام شده را با توجه به انتظارات افزایشی در قیمت های معاملات آتی برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی بورس آتی شانگهای پس از زیان های شدید قبلی نمی پذیرند.
یک تاجر مستقر در شانگهای گفت: با توجه به کاهش قیمت ‌ها در هفته منتهی به روز سه شنبه (۲۸ ژوئن)، پیشنهادات شنیده شده از طرف کارخانه‌ های محلی ویتنام در مقایسه با قیمت های اعلام شده برای محموله ‌های کویل نورد گرم فولادی با مبدا چین بسیار رقابتی است و عرضه داخلی ویتنام برای پاسخگویی به تقاضای آن کافی می باشد. اما باید توجه داشت که اکنون عرضه داخلی ویتنام اندکی تضعیف شده است.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت مستقر در شانگهای در مورد بخش املاک در چین اظهار کرد: وضعیت فعلی یک آرامش فصلی برای افزایش تقاضا در فصل بارانی است. باید توجه داشت که این اتفاقات همراه با بخش ضعیف املاک، احتمالاً پتانسیل صعودی قیمت فولاد را محدود خواهد کرد.

بورس آتی شانگهای

به نقل از فعالان بازار بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی مربوط به ماه می در روز سه شنبه (۲۸ ژوئن) با قیمت ۴۳۹۹ یوان به ازای هر تن به پایان رسید. این در حالی است که قیمت پایانی این محصول نسبت به روز دوشنبه ۶۰ یوان در هر تن افزایش داشته است.

میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در ماه مارس برابر ۵۱۷۰، در ماه آوریل برابر ۵۱۲۰ و در ماه می برابر ۴۷۵۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز سه شنبه (۲۸ ژوئن) به ۴۸۹۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.
میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در ماه مارس برابر ۸۶۱.۱۰، در ماه آوریل برابر ۸۴۵.۵ و در ماه می برابر ۷۳۸.۵ دلار در هر تن فوب چین بود که در تاریخ ۲۸ ژوئن به ۶۸۱.۵ دلار در هر تن فوب چین رسید.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.