جستجو

بعد از اینکه نخست وزیر پاکستان؛ شهباز شریف، پیشنهاد داد که پاکستان حاضر است زغال سنگ وارداتی از افغانستان را با روپیه پاکستان پرداخت نماید، کابل تصمیم گرفت عوارض صادراتی زغال سنگ را 122 درصد افزایش دهد.
امارت اسلامی افغانستان امروز طی حکمی جنجالی بر روی زغال سنگ صادراتی افغانستان به مقصد پاکستان تعرفه 200 دلاری به ازای هر تن وضع کرد.
درطول 8 ماه گذشته مالیات زغال سنگ صادراتی 90 دلار بود که از امروز با جهش 122 درصدی به رقم 200 دلار رسید.
باتوجه به افزایش قیمت هیدروکربن درافغانستان، افزایش عوارض صادراتی شوک سنگین دیگری بر بازار سوخت و حمل و نقل افغانستان وارد می كند.
ظاهرا باتوجه به کمبود شدید منابع مالی امارت اسلامی، تنها راه تامین بودجه افزایش مالیات بر تنها کالای فعلی صادراتی افغانستان است.
بر این اساس کلیه تریلی های حامل 40 تن محموله زغال سنگ در مرز تورخم می بایستی 8,000 دلار بابت این عوارض صادراتی بصورت نقد پرداخت نمایند.
افزایش شدید و یک روزه عوارض صادراتی زغال سنگ توسط دولت امارت اسلامی خود زنگ خطری بر احتمال شدید افزایش عوارض صادراتی سنگ آهن درست بعد از شروع استخراج و صادرات از معادن غوریان و حاجی گک است.

منبع : کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.