جستجو

تولیدکنندگان فولاد ترکیه با جهش اخیر در بازارهای میلگرد به پرداخت قیمت های بالاتر برای واردات قراضه فولاد دریایی ادامه دادند.

بازار قراضه فولادی ترکیه

اواخر روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن، یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون یک محموله بریتانیایی شامل قراضه HMS 1&2 (80:20) را به قیمت ۳۵۵ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.
این برخلاف آخرین معامله ای است که اوایل روز پنجشنبه انجام شد، زمانی که یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره محموله قراضه دریای بالتیک HMS 1&2 (80:20) را به قیمت ۳۴۰ دلار در هر تن به اضافه پاداش ۳۵۵ دلار در هر تن رزرو کرد.
قراضه HMS 1&2 (80:20) با مبداء بریتانیا معمولاً با قیمت کمتری نسبت به مواد قراضه دریای بالتیک معامله می شود.
به گزارش منابع خبری، شاخص روزانه قراضه در پایان هفته به طور چشمگیری افزایش یافت.
محاسبه شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولاد HMS 1&2 (80:20 مخلوط) با مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه در روز جمعه ۱ ژوئیه ۳۵۳.۰۲ دلار در هر تن بود که ۲۷.۴۰ دلار در هر تن نسبت به روز گذشته افزایش داشت.
شاخص روزانه قیمت مربوط به قراضه فولادی HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) مبدأ ایالات متحده، cfr ترکیه، در ۱ ژوئیه ۳۶۱.۰۴ دلار در هر تن محاسبه شد که ۲۴.۱۸ دلار در هر تن نسبت به روز گذشته افزایش داشت.
در اول ژوئیه، حق بیمه مواد با مبدأ ایالات متحده نسبت به قراضه اروپایی ۸.۰۲ دلار در هر تن بود، در حالی که در ۳۰ ژوئن ۱۱.۲۴ دلار در هر تن بود. منابع گفتند که شرکت های فولادی ترکیه اکنون که بازارهای میلگرد بهبود یافته اند، رزرو ضایعات فولادی دریایی را آغاز کرده اند.
تولیدکنندگان فولاد ترکیه در هفته گذشته توانستند بخشی از فروش صادراتی میلگرد به آسیای جنوب شرقی و ایالات متحده را تضمین کنند، که به سرعت جو بازار را تغییر داد و کارخانه‌های فولاد ترکیه را بر آن داشت تا به دنبال قراضه برای پر کردن مجدد منابع خود باشند.
با این حال، غیبت طولانی مدت ترکیه از بازارهای قراضه دریایی، تامین کنندگان را مجبور کرد که مواد خود را به بازارهای جایگزین بفروشند و باعث کاهش عرضه برای تولیدکنندگان فولاد ترکیه شد که این اتفاق نیز به افزایش قیمت ها کمک کرد.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.