جستجو

به دنبال یک روند نزولی طولانی مدت و در نهایت افزایش مجدد قیمت ها، تقاضای میلگرد در ترکیه بهبود یافته است. قیمت‌ صادراتی میلگرد ترکیه به 690-710 دلار/ تن فوب ترکیه شنیده میشود که نشان میدهد تا سطوح نزدیک به قیمت اواسط ژوئن اصلاح شده است
تولیدکنندگان ترکیه قیمت میلگرد خود را در بازارهای داخلی و صادراتی از هفته گذشته به دلیل بهبود تقاضای میلگرد و افزایش قیمت قراضه افزایش داده اند. با این حال، قیمت‌ صادراتی میلگرد ترکیه به ۶۹۰-۷۱۰ دلار/ تن فوب ترکیه شنیده میشود که نشان میدهد تا سطوح نزدیک به قیمت اواسط ژوئن اصلاح شده است.
در روز پنج شنبه، قیمت صادرات کارخانه های ترکیه عمدتاً ۶۴۰-۶۶۰ دلار در هر تن فوب بود. برخی کارخانه‌ها که انتظار دارند هفته آینده به دلیل تقاضای داخلی قوی شاهد افزایش قیمت‌ها باشند، فروش خود را تا روز دوشنبه بسته نگه داشته‌اند. این نشان دهنده این است که ممکن اس یک افزایش شدید در راه باشد زیرا پیشنهادات نسبت به دوشنبه گذشته که در حدود ۶۰۰-۶۰۵ دلار در هر تن فوب بود، نیز افزایشی بوده است.
یک کارخانه ترکی اذعان کرده است: «قیمت ها و تقاضا در بازار داخلی بالاتر است. بازارهای صادراتی در برابر سطوحی که حتی کمتر از قیمت های داخلی هستند مقاومت می کنند. بنابراین ما برای فروش در بازارهای صادراتی عجله نخواهیم کرد.»

انتظار بهبود قیمت و تقاضای میلگرد در ترکیه

به دنبال یک روند نزولی طولانی مدت و در نهایت افزایش مجدد قیمت ها، تقاضای میلگرد در ترکیه بهبود یافته است. یک کارخانه ترکیه ای در پایان هفته گذشته ۵۰۰۰۰ تن میلگرد را به هنگ کنگ به قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن بر تن فروخت. همین کارخانه در این هفته یک محموله ۱۰۰۰۰ تنی را به فروش قبلی خود در ده روز گذشته به ایالات متحده فروخته است.
پس از رزرو اولیه با قیمت ۶۲۰ دلار در هر تن فوب در اوایل این هفته، ۲۰۰۰۰ تن میلگرد با وزن واقعی حدود ۶۵۰ دلار در هر تن فوب به اتحادیه اروپا فروخته شد. اگرچه شایعاتی در مورد فروش به سنگاپور با ۶۵۰ دلار در هر تن cfr وجود دارد، اما این خبر هنوز تایید نشده است.
خریداران یمنی که منتظر کاهش قیمت بودند به بازار بازگشته اند. فروش هایی به یمن و اسرائیل که هر دو مقصد اصلی هستند، صورت گرفته است. همچنین تقاضا برای میلگرد ترکیه در آفریقا و آمریکای جنوبی وجود دارد.
اگرچه کارخانه‌های ترکیه در این هفته از تقاضای سرزنده‌تری برخوردار هستند، اکثر فعالان بازار این سوال را مطرح می‌کنند که آیا پایه‌های بازار به اندازه کافی برای ادامه فعالیت‌ها محکم هستند یا خیر.
یک تاجر می‌گوید: «این ممکن است یک موج کوچک از تقاضای بازار باشد که برای مدت طولانی متوقف شده بود و ممکن است پس از برآورده شدن نیازهای فوری پایان یابد. درست است که چنین شرایطی در سایر نقاط جهان وجود ندارد. اما تا زمانی که بازار داخلی قوی بماند، نباید انتظار کاهش دوباره قیمت را داشت.»
یکی دیگر از تاجران می‌گوید: «تولیدکنندگان ترکیه در ابتدا با اشاره به افزایش قیمت قراضه، بازار را تقویت کردند. اما در واقعیت، از دیگر شرایط مانند بازگشت مجدد در چین، وقفه در عرضه داخلی به دلیل صدور صورت‌حساب تقلبی، و فروش به آسیا نیز از قیمت‌ها حمایت کرده‌اند. با اینحال تا زمانی که بهبودی واقعی تقاضای میلگرد در بازار جهانی رخ ندهد، این ممکن است کوتاه مدت باشد.
در بازار داخلی ترکیه، تقاضای سهامداران در روز پنجشنبه بسیار قوی بود. اگرچه برخی کارخانه‌ها فروش خود را در سطح ۶۴۰ دلار در هر تن در صبح آغاز کردند، اما قیمت‌ها در همان روز به ۶۸۵ دلار در تن هم رسید.از سوی دیگر اکثر کارخانه‌هایی که برای قیمت‌های بالاتر در روز جمعه آماده می‌شوند، فروش خود را در بعدازظهر تعطیل کردند.
در مورد قراضه، اگرچه در اوایل این هفته پیشنهادات متعددی در بازار وجود داشت، اما تقریباً همه تامین کنندگان از انجام معاملات عقب نشینی کردند و اکنون قیمت های بالاتر را هدف قرار داده اند. از طرفی با وجود آنکه معاملات جدیدی در روز پنجشنبه شنیده نشد، فعالان بازار فکر می‌کنند که قیمت HMS 1&2 80:20 از ۳۵۰ دلار در هر تن در ترکیه فراتر رفته است. در همین راستا یک معامله با مبدا بریتانیا با قیمت ۳۵۵ دلار / تن Cfr انجام شده است، اما این خبر به طور رسمی تایید نشده است

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.