جستجو

انتظار می رود صادرات مواد معدنی استرالیا برای دومین سال به بالاترین حد خود برسد، زیرا بحران جهانی، ارزش زغال سنگ و گاز طبیعی این کشور را افزایش داده است.
درآمد بی‌سابقه حاصل از گاز طبیعی و زغال‌سنگ ناشی از بحران روسیه و اوکراین افت درآمد صادراتی سنگ آهن را جبران می کند. این کشور 419 میلیارد دلار استرالیا (286 میلیارد دلار) فلزات و کومودیتی های بازار انرژی را در سال منتهی به 30 ژوئن صادر کرده که 3.5 درصد بیشتر از دوره قبل و 13 درصد بیشتر از برآورد گزارش سه ماهه قبلی آن است.
در جهانی عاری از منابع انرژی در دسترس قیمت زغال سنگ حرارتی رکوردهای جدید ثبت کرده ، آن هم درست زمانی که فعالیت اقتصادی بازارهای جهانی از رکود حاصل از شیوع کرونا فاصله گرفته بود.
در مورد قیمت نفت، در حالی که به دلیل ترس از کمبودهای احتمالی ناشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بالاترین سطح یک دهه گذشته نزدیک شده، انتظار می‌رود که با پیشی گرفتن تدریجی عرضه جهانی از تقاضا، کمی عقب‌نشینی کند.
از طرفی انتظار می‌رود با وجود خوش‌بینی نسبت به بهبود تقاضای چین، درآمد سنگ آهن استرالیا کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا پکن تلاش‌ها برای تقویت اقتصاد خود را بیشتر می‌کند. با افزایش عرضه برزیل، و همچنین افزایش تولید در سایر نقاط دنیا، انتظار می‌رود قیمت‌ سنگ آهن کاهش یابد. سهم سنگ آهن از کل صادرات مواد معدنی استرالیا از تقریباً یک سوم در دوره قبل به بیش از یک چهارم کاهش خواهد یافت.
افزایش نرخ‌ بهره در سطح جهان خطری برای فعالیت‌های اقتصادی و در نتیجه درآمدهای صادراتی مواد اولیه و انرژی ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود درآمد صادراتی مواد معدنی استرالیا در سال‌های 2023 تا 2024 به 338 میلیارد دلار استرالیا کاهش یابد ولی همچنان سومین درآمد بالای آن در طول تاریخ خواهد بود.

منبع : ایفنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.