جستجو

با توجه افزایش قیمت قراضه و ضایعات فولادی وارداتی و افزایش قیمت محصولات فولادی طویل، قیمت قراضه فولادی داخلی ترکیه افزایش یافت.

قراضه فولادی دریایی داخلی ترکیه

در طول هفته منتهی به روز دوشنبه (۴ ژوئیه) قیمت قراضه فولادی داخلی ترکیه به دلیل افزایش ارزش قراضه فولادی وارداتی و تقویت بازار محصولات فولادی طویل افزایش یافته است.
فعالان بازار اعلام کردند در هفته گذشته با تقویت تقاضا برای میلگرد فولادی در بازارهای داخلی و صادراتی ترکیه، قیمت قراضه فولادی دریایی وارداتی به ترکیه نیز افزایش یافت.
علاوه بر این تحلیل گران بازار گزارش دادند ذخایر قراضه فولادی در کارخانه های ترکیه به اتمام رسیده و منابع جدید مواد خام مورد نیاز برای فولادسازی کمیاب شده است.
ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1&2 (80:20 ترکیبی) وارداتی از مبدا اروپای شمالی به ترکیه در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) در محدوده ۳۵۳.۰۲ دلار در هر تن Cfr ترکیه محاسبه شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۲۷.۴۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، در پاسخ به افزایش قیمت قراضه فولادی وارداتی از مبدا اروپای شمالی به ترکیه، فولادسازان مستقر در ترکیه قیمت قراصه فولادی داخلی مربوط به خودرو و قراضه فولادی مربوط به کشتی خود را افزایش دادند.
معامله گران گزارش دادند شرکت Çolakolu که یک تولید کننده محصولات فولادی طویل و تخت است، در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) قیمت خرید خود را برای قراضه فولادی خودرو به ۶۴۳۰ لیر (۳۸۴ دلار) در هر تن رساند. این در حالی است که شرکت Asil Çelik که یک کارخانه تولید کننده فولاد بلند آلیاژی است، قیمت خرید خود را برای همین محصول به ۶۴۶۵ لیر در هر تن افزایش داد.
در این میان متال بولتن اعلام کرد کارخانه های Ege Çelik، Özkan و IDC که تولید کننده محصولات فولادی طویل هستند نیز قیمت های خرید قراضه فولادی خود را در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) افزایش دادند. بررسی ها نشان داد Ege Çelik قیمت خرید قراضه فولادی خود را به ۶۳۳۰ لیر در هر تن، شرکت Özkan قیمت خرید خود را به ۶۳۰۰ لیر در هر تن و شرکت IDC قیمت خرید خود را به ۵۸۰۰ لیر در هر تن افزایش داد.
طبق ارزیابی هفتگی فست ‌مارکت‌ در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) شاخص قراضه فولادی داخلی خودرو از نوع bundle در ترکیه در محدوده ۵۸۰۰ تا ۶۴۶۵۰ لیر (۳۴۷ تا ۳۸۷ دلار) در هر تن قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۵۵۰۰ تا ۶۴۰۰ لیر در هر تن بود افزایش یافته است.
تحلیل گران بازار اعلام کردند در هفته گذشته، کارخانه های فولادی مستقر در در منطقه ازمیر قیمت خرید قراضه فولادی داخلی ترکیه را که حاصل از شکست کشتی بود افزایش داده و به حدود ۳۷۰ دلار در هر تن رساندند.
با توجه به ارزیابی هفتگی فست مارکت، قیمت قراضه فولادی داخلی ناشی از شکستن کشتی در ترکیه در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) در محدوده ۳۷۰ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۳۳۵ تا ۳۴۵ دلار در هر تن بود افزایش یافته است.

تحلیل میانگین قیمت های قراضه فولادی در ماه های گذشته

ارزیابی فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت قراضه فولادی داخلی خودرو از نوع bundle در ترکیه در ماه آوریل برابر ۶۳۰، در ماه می برابر ۵۱۰ و در ماه ژوئن برابر ۳۹۹ دلار در هر تن بود که در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) به ۳۶۷ دلار در هر تن رسید.
تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت قراضه فولادی داخلی ناشی از شکستن کشتی در ترکیه در ماه آوریل برابر ۶۴۵ ، در ماه می برابر ۵۶۰ و در ماه ژوئن برابر ۳۶۵ دلار در هر تن بود که در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) به ۳۷۰ دلار در هر تن رسید.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.