جستجو

قیمت کویل نورد گرم چین در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) پس از افت قیمت مواد خام فولادسازی به دلیل کاهش میزان تقاضا ناشی از کم شدن میزان تولید نسبت به میزان برنامه‌ ریزی‌ شده، به شدت کاهش یافت.

ارزیابی بازار داخلی

در شرق چین (شانگهای) ارزش کویل نورد گرم ۴۲۲۰ – ۴۲۵۰ یوان (۶۳۰ – ۶۳۵ دلار) در هر تن برآورد شد که با کاهش ۱۰۰ – ۱۲۰ یوانی در هر تن همراه بود.
در همین حال، در روز دوشنبه پرمعامله ترین قرارداد کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای برای دومین روز معاملاتی متوالی، به ارزش ۴۱۷۲ یوان به ازای هر تن معامله شد که پایین ترین میزان در بیش از یک هفته گذشته کاهش یافت.
علاوه بر این، کاهش قیمت در بحبوحه ضررهای کلان در معاملات آتی فلزی در بورس کالای شانگهای و دالیان رخ داد. همچنین، قراردادهای زغال سنگ کک سخت، کک و سنگ آهن کاهش حداقل ۲.۸ درصدی نسبت به قیمت پایانی خود در جمعه گذشته را تجربه نمود.
همچنین، فعالان بازار اظهار داشتند که بدبینی در بخش مواد اولیه فولادسازی بر معاملات آتی فولاد تأثیر گذاشته است. یک تحلیلگر صنعت در شانگهای نیز گفت: ضرر و فشار برای تخلیه محموله ها کارخانه ها را مجبور به کاهش تولید می کند که این امر باعث کاهش تقاضا برای مواد خام می شود.
یک کارخانه بزرگ در شرق چین نیز اظهار داشت که در حال برنامه ریزی برای کاهش تولید است، اگرچه هنوز برنامه دقیقی برای آن ارائه نکرده است.
معامله گران همچنین، اعلام کردند که فعالیت معاملاتی لحظه ای کویل نورد گرم به دنبال کاهش شدید قیمت ها ضعیف بود.

ارزیابی میزان صادرات کویل نورد گرم

شاخص قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی بندر اصلی ۶۵۸.۹۵ دلار در هر تن فوب چین تخمین زده شد که با کاهش ۱۱.۵۵ دلاری در هر تن همراه بود.
در همین حال، در روز دوشنبه کارخانه های چینی کویل نورد گرم SS400 را با قیمت ۶۸۰ – ۷۰۰ دلار در هر تن فوب چین عرضه کردند.
یک کارخانه بزرگ در شرق چین نیز قیمت پیشنهادی خود را برای محموله کویل نورد گرم در اگوست بدون تغییر به ارزش ۷۰۰ دلار در هر تن فوب چین، حفظ کرد. این قیمت پس از ناکامی در انعقاد هر گونه قرارداد صادراتی در هفته گذشته ثابت ماند.
علاوه بر این، اکثر کارخانه‌ ها هنوز قیمت های پیشنهادی صادراتی خود را برای این هفته به‌ روز رسانی نکرده‌ اند، زیرا کاهش شدید قرارداد های آتی کویل نورد گرم شانگهای باعث شده است تا رویکردی منتظرانه به بازار داشته باشند.
در همین حال، تاجران محموله های مشابهی را از کارخانه های کوچکتر با قیمت ۶۳۵ دلار در هر تن فوب چین در طول روز عرضه کردند که نسبت به قیمت ۶۵۵ دلار به ازای هر تن فوب چین در هفته گذشته، ۲۰ دلار در هر تن کاهش یافته است. همچنین، نسبت به قیمت پیشنهادی ۶۷۵ دلار در هر تن فوب چین در اواخر هفته گذشته، کاهش ۴۰ دلاری در هر تن را تجربه نمود.

شنیده ها از بازار / بورس آتی شانگهای

علیرغم بهبود بخش تولید پایین دستی، نرخ کاهش موجودی محصولات فولادی نهایی کند است و بنابراین بعید است تقاضا برای فولاد در اواسط سال افزایش قابل توجهی داشته باشد.
یک تحلیلگر صنعتی دیگر در شانگهای نیز گفت، احتمالا کاهش تولید برای محصولات فولادی تمام شده روند نزولی قیمت فولاد را محدود می کند.
پرمعامله ترین قرارداد آتی اکتبر کویل نورد گرم با قیمت ۴۱۸۶ یوان در هر تن در روز دوشنبه بسته شد که نسبت به روز جمعه گذشته ۱۲۵ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.