جستجو

چین مسئول حدود نیمی از تولید جهانی فولاد است و هرگز نمی توان آنرا دست کم گرفت. اکثر تولیدکنندگان فولاد، در سراسر جهان، با احساس ترس از اینکه هنوز به کف قیمت های کانال فعلی نرسیده‌اند، وارد دوره تابستانی سنتی – یک فصل کند از سال می‌شوند.
سیر نزولی قیمت جهانی فولاد و تقاضای فولاد چین هم برای محصولات تخت و هم برای محصولات بلند، در ژوئن ادامه داشت. اکثر تولیدکنندگان فولاد، در سراسر جهان، با احساس ترس از اینکه هنوز به کف قیمت های کانال فعلی نرسیده‌اند، وارد دوره تابستانی سنتی – یک فصل کند از سال می‌شوند.
در این میان چین مسئول حدود نیمی از تولید جهانی فولاد است و هرگز نمی توان آنرا دست کم گرفت. سطح قیمتی فولاد در بازارهای داخلی و محلی در حال حاضر به کمترین میزان در جهان رسیده است. اما امید واقعی وجود دارد که کاهش قرنطینه کووید-۱۹ در شهرهای بزرگ مانند شانگهای منجر به افزایش تقاضای فولاد چین شود که هنوز محقق نشده است.
قیمت آهن و فولاد چین در ماه ژوئن به طور متوسط ​​بین دو تا چهار درصد کاهش یافته است. ارزش میلگرد تقویتی که یک شاخص کلیدی در بازار محصولات طویل است، برای اولین بار از فوریه ۲۰۲۱ به زیر ۴۰۰۰ RMB در هر تن رسید.
رویکرد عدم کنترل چین در ویروس کووید-۱۹ به شدت بر اعتماد بازار تأثیر می‌گذارد. مصرف فولاد در مناطقی که موارد جدید ویروسی را گزارش می کنند، در کوتاه مدت کاهش می یابد.
یکی دیگر از سیگنال های ضعف تقاضای داخلی فولاد چین، استراتژی های صادراتی فولادسازان چینی است. تامین کنندگانی که ممکن است از دسترسی بیشتر خود به مواد اولیه ارزان قیمت روسیه سود ببرند، عطش بیشتری برای فروش گسترده در خارج از کشور دارند. MEPS درک می کند که بسیاری از تولیدکنندگان به شدت در بازارهای صادراتی کلیدی مانند آسیای جنوب شرقی و کره جنوبی فروش می کنند.

اقدامات محرک از سوی چین چیست؟

مقامات چینی در تلاش برای تحریک تقاضای داخلی فولاد چین هستند و در این راستا مجموعه ای از اقدامات را انجام می دهند. برخلاف سیاست‌های سایر نقاط جهان، چین در اوایل سال برای تشویق فعالیت، نرخ بهره را کاهش داد. از سوی دیگر طرح‌های دولت محلی، با ارائه مشوق‌هایی برای جایگزینی خودروها یا وسایل موجود، به افزایش مصرف فولاد نیز کمک می‌کند.
MEPS در گزارش خود اشاره میکند که چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ کاهش تولید را هدف قرار داده است. مقامات بسیاری از استان‌ها قبلاً قصد خود را به طور علنی برای محدود کردن تولید فولاد اعلام کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که تناژ امسال از تناژ ثبت‌شده در سال ۲۰۲۱ تجاوز نکند. اجرای چنین اقداماتی باید بلندپروازی های قیمت گذاری داخلی کارخانه ها را تقویت کند و در عین حال توانایی آنها را برای تأثیر منفی بر بازارهای همسایه از طریق صادرات ارزان را محدود نماید.
وضع اخیر عوارض صادراتی در هند همچنین ممکن است صادرکنندگان سنتی فولاد در آن کشور را از فرصت عرضه مواد به همان اندازه رقابتی که قبلاً بودند محروم کند.
در نتیجه، تولیدکنندگان اروپایی و آمریکای شمالی ممکن است از افزایش قیمت پیشنهادی واردات، از مبداهای سنتی کم هزینه، دل ببندند. این ممکن است افزایش قیمت به موقع و بسیار مورد نیاز را برای آنها فراهم کند، زیرا آنها از دوره تعطیلات خود در جولای و آگوست باز می گردند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.