جستجو

معاملات سنگ آهن دیروز (چهارشنبه) به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ در سنگاپور سقوط کرد. زیرا چین با شیوع جدید COVID-19 در چندین منطقه از جمله شانگهای مواجه است و نگرانی‌ها در مورد قرنطینه بیشتر و افزایش دامنه رکود بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان را برانگیخته است.
شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر چین، قرنطینه دو ماهه را لغو کرده است، اما دولت همچنان به اعمال محدودیت‌های هدفمند برای جابجایی‌ها در صورت مشاهده موارد جدید ابتلا ادامه می‌دهد. همانطور که بارها گفته‌ایم، تدابیر سخت‌گیرانه‌تر COVID می‌تواند به چین بازگردد.
چشم انداز رو به رشد رکود جهانی نیز بر بیشتر بازارهای کالا تاثیر گذاشته و بر نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف در مصرف کننده اصلی فلزات و واردکننده سنگ آهن چین افزوده است.
قرارداد ماه آگوست سنگ آهن در بورس سنگاپور با کاهش ۵.۴ درصدی به ۱۰۶.۴۵ دلار در هر تن رسید و با ۱.۳ درصد کاهش به ۱۱۱ دلار رسید.

رشد معاملات روزانه سنگ آهن چین

با این حال در بورس کالای دالیان چین، سنگ آهن در ماه سپتامبر پس از نوسان شدید ضرر و زیان در طول مذاکرات، معاملات روزانه را با ۱.۸ درصد افزایش به ۷۴۷ یوان (۱۱۱.۴۲ دلار) در هر تن پایان داد. زغال سنگ کک‌سازی دالیان نیز ۱.۱ درصد افزایش و کک ۱.۳ درصد افزایش یافت.
میلگرد فولادی ساختمانی در بورس آتی شانگهای ۱.۱ درصد رشد کرد، کلاف نورد گرم و فولاد ضد زنگهر کدام ۰.۷ درصد و ۰.۴ درصد افزایش یافتند.
سیاست پویای ضد کووید چین باعث قرنطینه‌های گسترده در ماه‌های اخیر شده و فعالیت‌های اقتصادی را محدود کرده است، اما برخی از دستورات دولتی در حفظ قرنطینه ها اخیراً کاهش یافته است.
اقتصاددانان ING می‌گویند: «اما حتی اگر قرنطینه‌های بیشتری وجود داشته باشد، ما انتظار داریم که این قرنطینه‌ها بسیار محلی‌تر از ماه های مارس تا می باشند، زیرا دولت در تلاش است بین کنترل کووید و رشد اقتصاد تعادل برقرار کند.»

منبع : آرتان پرس 

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.