جستجو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با کمک دانش تخصصی می‌توانیم ظرفیت‌های ژئوپارک جهانی قشم را بهتر به جامعه جهانی معرفی کنیم و در راستای تقویت گردشگری علمی در کشور گام برداریم.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت‌ها و مطالعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در کشور را راه‌حلی برای رفع مشکلات این حوزه در جزیره عنوان کرد و گفت: با کمک دانش تخصصی می‌توانیم ظرفیت‌های ژئوپارک جهانی قشم را بهتر به جامعه جهانی معرفی کنیم و در راستای تقویت گردشگری علمی در کشور گام برداریم.
افشار فتح‌اللهی، که در نشستی با معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور سخن می‌گفت، از غار نمکدان به‌عنوان یک ظرفیت بین‌المللی و از غار خربس به‌عنوان یک سرمایه میراثی یاد کرد و افزود: نگهداری، معرفی و بهره‌برداری بهتر از این ذخایر ملی نیازمند یک برنامه پژوهشی و به دنبال آن برنامه اجرایی است.
وی همچنین بر لزوم بررسی تخصصی ژئومورفولوژی جزیره، به کمک متخصصان این رشته، جهت شناسایی پیش از موعد مخاطرات و مدیریت خطرهای احتمالی، با هدف نگهداشت سرمایه‌های زمین‌گردشگری تأکید کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: حضور متخصصان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در قشم به ما کمک می‌کند تا پروژه‌های ملی در حال اجرا در این منطقه را برپایه مفاهیم علمی و با کمترین آسیب به محیط پیرامون عملیاتی کنیم.
در این نشست مشترک مخاطرات قشم، سامانه انتشارات داده‌های علوم‌زمین، موضوع پسماند و آب شیرین‌کن در منطقه و فعالیت‌های زمین‌شناسی در منطقه در آینده با حضور احمد رضازاده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی، رضا شهبازی، مدیرکل مخاطرات زمین‌شناختی، امید اردبیلی مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و جمعی از مدیران و معاونان این سازمان بررسی شد.

منبع : ایراسین

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.