جستجو

معاملات آتی سنگ آهن دالیان و سنگاپور در یک جلسه پرنوسان در روز سه شنبه افزایش یافت، زیرا معامله گران بر بهبود شرایط تولیدکننده برتر فولاد چین تمرکز کردند.

بهبود سودآوری کارخانه‌های چینی

پرمعامله ترین قرارداد سنگ آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با ۱.۵ درصد افزایش به ۸۰۷ یوان (۱۱۹.۳۲ دلار) در هر تن، نزدیک به بالاترین سطح چهار هفته اخیر، به پایان رسید.
دانیل هاینس، استراتژیست ارشد کالا در ANZ گفت: بازیابی در وضعیت کارخانه‌ها این امید را ایجاد کرده است که (افزایش) ظرفیت تولید ممکن است سریع‌تر از حد انتظار از سر گرفته شود.
در میان ده‌ها واحد تولیدی از این قبیل که به دلیل کاهش تقاضا در هفته‌های اخیر حاشیه سود را کاهش داده است، بهبود سودآوری کارخانه‌های چینی را بر آن داشته است تا تولید با برخی از کوره‌های بلند را از سر بگیرند.
شرایط فولاد چین پس از افزایش قیمت بهبود یافته است و مشاور Mysteel به نقل از تحلیلگر ارشد خود وانگ جیانهوا گفت که این حرکت می تواند در این ماه نیز ادامه یابد.
این اتفاق می تواند تقاضا برای سایر مواد تشکیل دهنده فولاد را افزایش دهد. در این میان زغال سنگ کک‌ سازی دالیان ۳.۷% و برای پنجمین جلسه متوالی افزایش یافت، در حالی که کک ۲.۱% افزایش یافت.
میلگرد در بورس آتی شانگهای ۰.۵ درصد افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین سطح سه هفته اخیر قرار گرفت.
کویل نورد گرم ۰.۲% افزایش یافت در حالی که فولاد ضد زنگ ۱.۲% افزایش یافت.
اما اهداف کربن زدایی چین و بخش معیوب املاک همچنان دغدغه اصلی بازارهای سنگ آهن است.

کاهش بیشتر تولید فولاد خام در نیمه دوم سال ۲۰۲۲

آژانس برنامه‌ریزی دولتی چین، شورای توسعه و اصلاحات ملی، و گروه صنعتی انجمن آهن و فولاد چین هفته گذشته با یکدیگر ملاقات کردند و بر اساس آن، کاهش بیشتر تولید فولاد خام را برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ الزامی کردند.
چین قصد دارد تولید سالانه فولاد را برای دومین سال متوالی کاهش دهد تا از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کند. تولید در نیمه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.