جستجو

یک هفته پس از راه اندازی یک گروه دولتی منابع معدنی، انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد که در نظر دارد کمیته سنگ آهن را برای تقویت تحقیقات و برای کمک به توسعه صنعت فولاد با کیفیت بالا تشکیل دهد.

دلایل تشکیل کمیته سنگ آهن چین

تحرکات دولت نشان داد که کشور به استاندارد سازی بازار سنگ آهن، افزایش قدرت قیمت گذاری سنگ آهن چین و کاهش وابستگی به سنگ معدن خارج از کشور در تلاش برای تضمین امنیت منابع، اهمیت زیادی می دهد. به طوری که ایجاد کمیته سنگ آهن یک اقدام مهم برای کمک به توسعه صنعت فولاد با کیفیت بالا است.
همچنین، این کمیته به عنوان شاخه ای از انجمن آهن و فولاد چین، کمیته کاری یک سازمان حرفه ای با مدیریت مستقل و خود انضباط در کار تحقیق و توسعه مرتبط با سنگ آهن خواهد بود.

مرور برخی وظایف کمیته سنگ آهن چین

به گفته انجمن آهن و فولاد چین، این کمیته در ابتدا از شرکت های بزرگ آهن و فولاد و گروه منابع معدنی چین تشکیل خواهد شد و انتظار می رود راه اندازی این کمیته، همراه با گروه منابع معدنی چین، ادغام منابع معدنی داخلی و واردات سنگ آهن در خارج از کشور را افزایش دهد که به عنوان منبعی استراتژیک برای امنیت اقتصادی کشور حیاتی است.
به عنوان مثال، کمیته ممکن است منابع مالی شرکت ها، سازمان های دولتی و بانک ها را هماهنگ کند تا شرکت های چینی با رقابت پذیری قوی تر و قدرت قیمت گذاری بهبود یافته در بازار منابع بین المللی ظاهر شوند.
راه اندازی کمیته کاری سنگ آهن در بحبوحه تحرکات دولت برای تضمین تامین منابع معدنی مهم و ایمنی صنعت و زنجیره تامین صورت می گیرد.

نگاهی بر چگونگی راه اندازی گروه منابع معدنی چین

در ۲۵ ژوئیه، گروه منابع معدنی چین راه اندازی شد که نود و هشتمین شرکت غول پیکر مرکزی تحت مدیریت کمیسیون نظارت و اداره دارایی های دولتی شورای دولتی است.
این شرکت غول پیکر با سرمایه ثبت شده ۲۰ میلیارد یوان (۲.۹۷ میلیارد دلار) در اکتشاف منابع معدنی، استخراج سنگ معدن و واردات و صادرات مواد معدنی و همچنین خدمات مدیریت زنجیره تامین، فعالیت های سرمایه گذاری و خدمات مدیریت دارایی شرکت خواهد کرد.
همه این تلاش‌ ها گردش سنگ آهن را استانداردتر می‌ کند و قدرت قیمت‌ گذاری چین برای سنگ آهن را با خرید جمعی افزایش داده و نوسانات خارج از کشور را کاهش می‌ دهد که تأثیرات منفی بر بازار داخلی چین دارد.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.