جستجو

در نیمه اول سال ۲۰۲۲، قیمت و میزان تولید فولاد ابتدا افزایش و سپس کاهش یافت، اما صنعت فولاد به طور کلی پایدار بود.

روند میزان تولید فولاد خام چین

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره آمار چین، تولید فولاد خام از ژانویه تا می ۲۰۲۲ افزایش و برای اولین بار در ژوئن کاهش یافت.
بر همین اساس، میزان تولید در ژوئن ۹۰.۷۳ میلیون تن تخمین زده شد که ۵.۸۸ میلیون تن یا ۳.۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت، در حالیکه، از ژانویه تا ژوئن، تولید فولاد خام در چین به ۵۲۷ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۶.۴۵ میلیون تن یا ۶.۵ درصد کاهش همراه بوده است.

تغییرات قیمت فولاد خام

بر اساس داده های منتشر شده، در سال ۲۰۲۲، ابتدا قیمت فولاد به آرامی افزایش یافت و از زمانی که قیمت ها در اواسط آوریل به بالاترین سطح سالانه رسید، روند نزولی در پیش گرفت.
به گزارش انجمن آهن و فولاد چین، تا پایان ژوئن، شاخص جامع قیمت فولاد چین ۱۲۲.۵۲ بود که ۷.۰ درصد نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۲ و ۱۴.۰ درصد نسبت به بالاترین میزان سال گذشته کاهش داشت.

میزان سهام و سود فولاد چین

بر اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین، تا پایان ژوئن، موجودی فولاد شرکت های کلیدی در چین ۱۶.۹۵ میلیون تن براورد شد که نسبت به سال قبل ۲۳.۱ درصد افزایش داشت.
همچنین، موجودی اجتماعی پنج نوع فولاد در ۲۱ شهر چین به ۱۲.۵۲ میلیون تن رسید که با افزایش ۹.۳ درصدی نسبت به سال قبل همراه بود.
در همین حال، بر اساس گزارش اداره آمار، از ژانویه تا ژوئن، کل سود صنعت ذوب و نورد فلزات آهنی ۸۲.۶ میلیارد یوان بوده که نسبت به سال قبل ۶۸.۷ درصد کاهش را تجربه نمود و مجموع زیان های وارده نیز ۴۱ میلیارد یوان براورد شد که نسبت به سال قبل ۴۴۲.۴ درصد افزایش داشت.

نرخ رشد سرمایه گذاری در استخراج سنگ آهن

بر اساس داده‌ های اداره آمار، از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲، نرخ رشد سرمایه‌گذاری در صنعت معدن و استخراج فلزات آهنی ۷۶.۱ درصد و ۷۴.۶ واحد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، که میزان قابل توجهی است.
همچنین، نرخ رشد سرمایه گذاری در صنعت ذوب و نورد فلزات آهنی که معمولا ۱.۶ درصد رشد سالیانه داشته است نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۷ درصد رشد نمود.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.