جستجو

با توجه به بهبود حاشیه سود کارخانه های سازنده فولاد و راه اندازی کوره های بلند، قیمت سنگ آهن چین افزایش یافت.

* بررسی قیمت سنگ آهن چین

قیمت سنگ ‌آهن در روز دوشنبه (۸ آگوست) افزایش یافت. بررسی ها نشان داد با افزایش حاشیه سود فولادسازان در چین، کارخانه‌ ها ترغیب شدند که به تدریج کوره‌ های بلند بیکار را راه ‌اندازی کرده و واردات مواد مورد استفاده در فولادسازی را افزایش دهند.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۸ آگوست) اعلام کردند امید به اینکه محدودیت های تولید فولاد در چین برای رسیدن به اهداف کربن زدایی در نیمه دوم سال سخت تر باشد نیز از قیمت سنگ آهن حمایت کرد.
بر اساس گزارش Fastmarkets، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین در صبح روز دوشنبه (۸ آگوست) به ۱۱۰ دلار در هر تن رسید. بررسی ها نشان داد قیمت سنگ آهن فاین چین نسبت به روز قبل ۲.۷ درصد افزایش داشته است.
به نقل از چندین منبع خبری بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ژانویه ۲۰۲۳ در بورس کالای دالیان چین، تجارت روزانه را با ۴.۳ درصد افزایش با قیمت ۷۳۷.۵۰ یوان (۱۰۹.۰۶ دلار) در هر تن به پایان رساند.
معامله گران در روز دوشنبه (۸ آگوست) گزارش دادند میزان خرید سنگ آهن چین در ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۳.۱ درصد افزایش یافته است. همچنین بررسی ها نشان داد میزان خرید این محصول در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن نیز با افزایش ۳ درصدی همراه بوده است.
منابع خبری اعلام کردند که علت افزایش میزان خرید سنگ آهن به این خاطر بوده که علیرغم نگرانی ها نسبت به تقاضای ضعیف فولاد به ویژه در بخش املاک این کشور، حاشیه سود کارخانه ها و قیمت فولاد بهبود یافته است.
آقای Vivek Dhar، تحلیلگر کالاهای بانک مشترک المنافع استرالیا عنوان کرد: با توجه به فشار مداومی که بخش فولاد چین با آن مواجه است، دیدن افزایش ماه به ماه واردات سنگ آهن چین شگفت آور است.
به نقل از معامله گران، کاهش ذخایر فولاد در چین، تا حدی به دلیل سیاست این کشور برای محدود کردن تولید سالانه به منظور محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای، همچنین باعث ازسرگیری فعالیت کوره های بلند در هفته منتهی به روز دوشنبه (۸ آگوست) شده است.
منابع خبری گزارش دادند با توجه به وجود چنین سیاستی، Dhar معتقد است میزانی که بخش فولاد چین به کاهش تولید نیاز دارد نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ بیشتر شده است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.