جستجو

کارخانه های بزرگ فولاد در هبی و شاندونگ قیمت خرید کک را ۲۰۰ یوان در هر تن افزایش دادند. با توجه به افزایش قیمت کک، سود کارخانه های فولاد تحت فشار قرار گرفت و افزایش قیمت سنگ آهن محدود شد.

قیمت سنگ آهن سرکوب شد

قیمت سنگ آهن بازهم به کاهش خود ادامه داد و از دیروز قیمت ها با ۱.۷ درصد کاهش به ۷۲۴.۵ یوان در هر تن رسید. از نظر بازار نقدی، تجار تمایل کمتری به حمل و نقل داشتند و کارخانه‌های فولاد عمدتاً در صورت نیاز خرید می‌کردند، از این رو معاملات بازار در حد متوسط ​​بود.
همچنین از سرگیری تولید کارخانه های فولاد کمتر از حد انتظار بازار بود، از این رو بهبود تقاضای سنگ آهن کند بود.
در همان زمان، کارخانه های بزرگ فولاد در هبی و شاندونگ قیمت خرید کک را ۲۰۰ یوان در هر تن و CDQ را ۲۴۰ یوان در هر تن افزایش دادند. با توجه به افزایش قیمت کک، سود کارخانه های فولاد تحت فشار قرار گرفت و افزایش قیمت سنگ آهن محدود شد.
بنابراین، اگرچه قیمت سنگ آهن با از سرگیری فعالیت کارخانجات فولاد حمایت شد، قیمت سنگ آهن عمدتاً به تقاضا برای محصولات نهایی و بهبود سود بستگی دارد.
در حال حاضر افزایش قیمت محصولات نهایی محدود است. علاوه بر این، افزایش قیمت کک بر سود فشار وارد می کند. بنابراین، کارشناسان عقیده دارند که قیمت سنگ آهن ممکن است در کوتاه مدت به نوسانات خود ادامه دهد.
نرخ بهره برداری از کوره بلند تا ۱۰ اوت به ۹۰.۳۴% رسید که نسبت به هفته قبل ۰.۸۹% افزایش داشت. نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره بلند ۹۰.۳۴ درصد بود که در هفته ۰.۳۳ درصد افزایش داشت.
متوسط ​​تولید روزانه آهن خام کارخانه های فولاد نمونه ۲.۱۶۱۵ میلیون تن بود که ۷۹۰۰ تن در هفته افزایش داشت. متوسط ​​تولید روزانه آهن خام در چین ۲.۵۷۳۲ میلیون تن بود که ۹۳۰۰ میلیون تن در هفته افزایش داشت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.