جستجو

شرکت معدنی بی اچ پی که بزرگترین معدن کار جهان است با رشد قیمت کومودیتی ها بیشترین سوددهی سالانه را ثبت کرده است و با چشم انداز مثبت تقاضای چین نسبت به آینده امیدوار تر است. این شرکت معدنی امیدوار است طی شش تا ۱۲ ماه آینده، چین، در هر صورت، ثباتی را برای رشد بازار جهانی فراهم می‌کند و به جبران بخشی از کندی که در جاهای دیگر می‌بینیم، کمک خواهد کرد. بازار چین معمولا بیش از 60 درصد از درآمد بی اچ پی را تشکیل می دهد.
البته بی اچ پی با فشار ناشی از کند شدن اقتصادهای پیشرفته، افزایش هزینه ها و فشار های بازار کار مواجه خواهد شد، اما فرصت هایی برای آن وجود خواهد داشت زیرا تورم قیمت ها را نیز بالاتر می برد. هزینه های تولید به دلیل مسائل مرتبط با کووید و قیمت های بالاتر گازوئیل و برق 13 درصد افزایش یافته است.
البته چالش های این شرکت معدنی در چین شامل احتمال تعطیلی های بیشتر، کاهش صادرات، و ادامه آشفتگی در بخش املاک و مستغلات این کشور است. بازار سنگ آهن که بزرگترین منبع درآمد بی اچ پی است احتمالاً در سال مالی جاری با مازاد عرضه مواجه خواهد بود.

منبع: ایفنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.