جستجو

داده های مربوط به میزان تقاضای محصولات فولادی نشان می دهد، از سرگیری تولید کوره بلند به طور پیوسته در حال پیشرفت بوده و تولید آهن خام همچنان در حال افزایش است. موجودی کک نیز در برخی کارخانه های فولادی به سطح پایینی کاهش یافته و میزان تقاضای اندکی برای ذخیره مجدد وجود دارد، از این رو در حال حاضر معامله گران تحرک کمتری داشته و احتمال تثبیت قیمت زغال سنگ وجود دارد.

حادثه نفوذ آب در معدن زغال سنگ کک‌

در ۱۷ اوت در معدن زغال‌ سنگ شهر لولیانگ، در استان شانشی حادثه نفوذ آب رخ داد و این معدن زغال سنگ، با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن، بسته شده است.
در همین حال، اخیراً تعدادی از حراج های آنلاین با پریمیوم نهایی شده اند و موجودی زغال سنگ کک نیز توسط معادن زغال سنگ کاهش یافته است.
با این حال، بازیگران پایین دستی بر اساس تقاضا خرید کردند و قیمت زغال سنگ به طور کلی ثابت بوده و فقط قیمت برخی از انواع آن افزایش یافته است.

میزان عرضه در بازار زغال سنگ کک

داده های مربوط به میزان عرضه در بازار کک نشان می دهد، کارخانه‌ های اصلی فولاد در استان‌ های شاندونگ و هبی قیمت‌ های خرید را حدود ۲۰۰ یوان در هر تن برای به تعدیل رساندن کک مرطوب و حدود ۲۲۰ یوان در هر تن برای تعدیل رساندن کک خشک افزایش دادند که نشان‌ دهنده موفقیت دور دوم قیمت کک است.
در همین حال، سود شرکت‌ های کک‌ به تدریج احیا شده و در نتیجه آنها با احتمال افزایش عرضه در آینده تمایل بیشتری به تولید دارند.

افزایش میزان تولید آهن خام

داده های مربوط به میزان تقاضا نشان می دهد، از سرگیری تولید کوره بلند به طور پیوسته در حال پیشرفت بوده و میزان تولید آهن خام همچنان در حال افزایش است.
موجودی کک در برخی کارخانه های فولادی به سطح پایینی کاهش یافته است و تقاضا برای ذخیره مجدد وجود دارد. با این حال، معامله گران در حال حاضر تحرک کمتری دارند و در مجموع، پس از دور دوم افزایش قیمت کک، سود کارخانه های فولاد تغییر چندانی نداشته است.
در کنار این واقعیت که عملکرد تقاضای پایانه ها به خوبی مورد انتظار نبوده، خوش بینی نسبت به قیمت کک ضعیف است و انتظار می رود که احتمالاً قیمت کک در کوتاه مدت ثابت بماند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.