جستجو

به گزارش منابع خبری، روز گذشته (چهارشنبه) قیمت سنگ آهن کاهش یافت چرا که سهمیه بندی برق در بخش هایی از چین منجر به تعطیلی کارخانه های فولاد شده است.

چین برق را جیره بندی برق کرد

قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد آهن وارداتی به شمال چین در صبح چهارشنبه با کاهش ۴.۲ درصدی به قیمت ۱۰۰.۱۹ دلار در هر تن معامله شد.
پرمعامله ترین قرارداد سنگ آهن برای ژانویه ۲۰۲۳ در بورس کالای دالیان چین با ۴.۴ درصد کاهش به قیمت ۶۸۳.۵۰ یوان (۱۰۰.۸۷ دلار) در هر تن رسید که کمترین میزان از ۲۸ جولای است.
موج گرما که از اواسط ماه ژوئیه چندین منطقه در چین را فراگرفته باعث کمبود برق شده است و مقامات را مجبور به جیره بندی برق کرده است.
به گفته منابع خبری، نزدیک به ۲۰ کارخانه فولاد در مناطق جنوب غربی چین از روز چهارشنبه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده اند. انتظار می رود سهمیه بندی برق برای یک هفته ادامه یابد.
تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی گفتند: “صحبت اصلی ما این است که جیره بندی برق این بار باید از نظر مدت زمان و مقیاس ملایم تر از سال گذشته باشد.”
افزایش عرضه سنگ آهن در چین بر قیمت ها تأثیر گذاشته است.
بر اساس داده های به دست آمده، ذخایر سنگ آهن وارداتی در بنادر چین طی هفت هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافته و تا ۱۲ اوت به ۱۳۸.۶ میلیون تن رسیده است که بالاترین میزان از اواسط ماه می است.

منبع : آرتان پرس 

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.