جستجو

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل توسعه کشور تاکنون غلط بوده است چرا که صنایع‌ آب‌بر باید در کنار دریا باشد در حالی که الان 70 درصد تولید فولاد کشور و کارخانه‌های بزرگ تولید کاشی و سرامیک در فلات مرکزی قرار دارد.


حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری گفت: دفاع از حقوق آب چهارمحال و بختیاری باید مبتنی بر عقلانیت، تفکر و زمان‌شناسی مناسب باشد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله آب قهرمان‌بازی نمی‌خواهد بلکه باید راه ورود اطلاعات غلط مسدود و چهره واقعی از منابع آب استان ارائه شود اینکه ما در پایتخت آبی کشور یک تصفیه‌خانه نداریم و این مهم در این دوره نمایندگی محقق شد.
وی افزود: ما در کشور کمبود آب داریم از این رو بحران مدیریت در این حوزه محسوس است تفکری که در دولت قبل در حوزه آب وجود داشت به شدت مهندسی و سازه‌ای بود به طوری که مدام از پروژه‌های انتقال آب بهره‌ می‌گرفتند بدون در نظرگرفتن ملاحظات زیست محیطی و مخاطرات برای مبداء.
جعفری اضافه کرد: راهکار برون از مشکلات آب کشور مدیریت مصرف است و نباید فورا به سراغ انتقال آب رفت.
وی عنوان کرد: مدل توسعه کشور تاکنون غلط بوده است چرا که صنایع‌ آب‌بر باید در کنار دریا باشد در حالی که الان 70 درصد تولید فولاد کشور و کارخانه‌های بزرگ تولید کاشی و سرامیک در فلات مرکزی قرار دارد.
رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جانمایی غلط صنعت و توسعه کشاورزی در اقلیم‌هایی که ظرفیت ندارد نشان دهنده این است که مدل توسعه کشور اشتباه است.
وی ادامه داد: اینکه یک استانی در فلات مرکزی رتبه نخست فولاد کشور را داشته باشد توسعه کشاورزی در آن به وفور دیده شود و همچنین پایتخت تمدنی باید هم در تأمین آب پایدار دچار مشکل شود.
جعفری در ادامه با اشاره به روند پیشرفت پروژه راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان یک هزار و 500 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان 1402 شاهد اتمام این طرح باشیم چرا که قرار است استان ما را به جنوب و بندر امام وصل کند.
وی با اشاره به اینکه در 2 سال و نیم گذشته اقدامات خوب و رضایت‌بخشی در شهرستان بروجن انجام شده است، توضیح داد: انجام اقدامات اولیه برای افزایش مجتمع‌های گلخانه‌ای، انجام اقدامات نهایی سد آق‌بلاق، ساخت دانشکده فنی و دانشکده علوم پزشکی بروجن، تجهیز بیمارستان جدید بروجن، ساخت چندین جاده مواصلاتی، چهارخطه‌کردن خطوط اصلی شهرستان و … از جمله این اقدامات است.

منبع: فارس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.